kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

5.3.10

Suslings bil

Må man godt græde (bare en lille smule) over, at ens gamle trofaste Saab 900i er ved at afgå ved døden? Ved jo godt, at det kun er en bil. En ting. Men den har båret os rundt, stabilt og driftsikker, til Normandiet, Alsace, Bretagne, Paris, millioner gange til Sverige og ellers har den bare kværnet de danske veje og motorveje.

Nu kan "Vagn" ikke mere. Han er kaput eller i hvertfald så meget, at vi ikke vil pøse flere penge i ham. Tænker lidt på, om han begyndte at opgive ævret, da jeg var ham utro i tankerne. Begyndte nemlig at få hemmelige længsler efter en af de nye Fiat 500 (sådan virkelige saftige drømme). Ku' sagtens se mig selv lige slynge pelsen og den bærbare ind på bagsædet og kaste mig ud i bytrafikken i en lille rap dulle.

"Vagn" han var lidt mere en tung og stærk dreng. Med bagvendte gear og sin helt egen personlighed. Bevares med nye og interessante raslelyde efterhånden som årene gik. Men hell, han var jo også en gammel dreng. En morfarflyder med blød hat. Og også et statement. For hvem vil ses offentligt i en eller anden sølvfarvet stationwagon-kedsommelighed. Ikke mig!

Nu skal vi til at tælle på knapper. Hvad kan vi, hvad kan vi ikke? Hvad gider vi overhovedet?
En side af mig er stemt for at lease en rap dulle. Jeg trænger til noget moderne kubik.

Undskyld, "Vagn". RIP og tak for alle de gode ture.

Etiketter: , ,

7 Comments:

At 6/3/10 00:25, Blogger Beologen said...

Synd for den go'e gamle bil og jer. Det dér lease-noget lyder egentlig som en spøjs idé, og hvis priserne på...hvad?...1500 kr/måned INKLUSIVE service passer, så er det måske en tanke værd?

Ikke at jeg skal have noget trepunktsvendt, men for en familie er det en tanke værd.

 
At 6/3/10 11:59, Blogger Annettes space said...

I er da simpelthen nødt til at ha' endnu en Saab. De bliver jo snart ret så sjældne :-)

 
At 6/3/10 12:56, Blogger susling said...

Beo, lige nu undersøger vi det. For tanken om en lille splinterny benzinøkonomisk bil, som jeg også kan lide at køre er ret appellerende. Den månedlige pris indeholder også alt det, som vi normalt har betalt ved siden af f.eks. service, som du nævner, men også vægtafgifter og den slags. Saaben er en tung dreng og dermed dyr i afgifter. Og så gider jeg slet ikke tale om benzinøkonomien.

Eneste men er, at at vi kan se, at mange af udlejerne kræver, at man bor i ejer- eller andelsbolig. Det er fandme noget fis. Vi har boet på samme adresse i nu 17 år og p.t. med mig på dagpenge har vi stadig en årsindtægt på over 600.000. Og når først jeg kommer i job igen, så ryger den endnu længere op. Så her dealer vi lige med noget diskrimination :-/

Der er bare så vidt jeg kan

 
At 6/3/10 13:24, Blogger susling said...

Anette: Jeg elsker min Saab. Vi har såmænd også været i Trollhättan bare for at se fødestedet. Men det er en dyr og tung bil og for det meste kører vi bykørsel og ungerne er jo også begyndt at leve deres eget liv. Så en lille rap dulle er det, vi skal ha'.

 
At 6/3/10 15:27, Blogger Gittemay said...

Åh :-). Ja men du havde jo set det komme...men det er altid lidt trist, når nu den har været en del af familien.
Vores 22 år gamle Audi valgte at dø en stille død på en mørk landevej - udenfor lands lov og ret for snart 2 år siden. Det var altså lidt vemodigt - selvom den godt kunne have været lidt mere human omkring tid og sted :-))))
Nu har vi en familiecontainer - Peugeot stationcar. Den er fin og god OG rummelig - men det er altså bare ikke det samme.

KH Gittemay

 
At 6/3/10 15:41, Blogger susling said...

GM: Vagn er ikke helt død endnu, men skal han gennem synet i denne måned, og for at det kan gå op, så skal vi pøse meget mere i ham, end vi orker og kan. Men sørgeligt er det fandenjensme. Jeg elskede den bil og naboerne drillede os med stor respekt. For han er en statement- dytte. Han er så fra 1991, samme år som min datter blev født og i bilår er det meget. Ingen af os vil rigtig snakke om hans snarlige død. Vi elsker ham. (RIP)

Men nu leaser vi en lille pige. Hvis vi kan få det til at gå op. Mit seneste bud er en lille "Cirkeline" (en c1). En rap city chick!

 
At 7/3/10 18:09, Blogger Lizelotte said...

Yeah ... C1 rocks! :D

 

Send en kommentar

<< Home