kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.12.09

Susling om juletraumer

Jeg glæder mig i denne tid,
der falder julesneen hvid
og jeg har migræne på kvalmeniveau,
helt ned i den yderste tå...

Gammel-Moster har lagt sig med alt
og jeg er tæt på at blive kvalt.
For nu skal jeg også sørge for hendes pakker.
Kors stik mig for fanden en klonet makker

Om hun kommer til jul, ved vi ikke
og det eneste jeg kan gøre er at nikke.
Især når hun snakker om sin sygdom i detaljer,
så er det lige før jeg brækker mig i baljer

Og så er det lige det med ungernes gaver
hvert år er det noget, der gnaver.
For jeg bestemmer altid med et sug ,
at nu skal det være slut med alt det overforbrug.

Og når jeg så står der og pakker gaverne ind,
så rammer den dårlige samvittighed mit sind.
Bliver de skuffet, bliver de glade?
For jeg vil så gerne give dem mere end det flade.

Det er jo næsten kærlighed man giver,
eller det er vel sådan det bliver.
Eller om ikke andet sådan, det er bestemt.
Det gør mig sgu ærlig talt lidt beklemt.


PS.
Har jeg sagt, at jeg godt kan lide nogle ting ved julen? At pynte juletræ f.eks. At se Fra alle os til alle jer kl. 16.00 juleaftensdag og slutte af med Midnatsmessen fra Skt. Peterskirken. Næste år rejser jeg sgu væk. Men det siger jeg jo hvert år.Suk!

Etiketter: , ,

2 Comments:

At 21/12/09 07:29, Blogger Zette said...

Jeg er ked af at høre, at Gammelmoster har det træls. Det giver tristesse i kroppen. Men jeg er nu sikker på, at ungerne bliver glade - og alt i alt, så er samværet vel vigtigst?
Håber, julestemningen når dig!

 
At 21/12/09 13:51, Blogger susling said...

Jo, julestemningen når mig nok, den plejer at komme, sådan ca. ved 16-tiden juleaften.
Moster - ja det er trælst, men det er endnu mere trælst, at hun samtidig er blevet en jamrende brokkerøv. Deeet gør det en aaaaaaanelse hårdere, at være sød og overberende.

 

Send en kommentar

<< Home