kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

12.12.09

Susling goes climatic V

Nå, men så var man lige inde og pudse glorien og demo'e lidt for klima'et. Havnede så lige ind i fortroppen med al verdens etniske, sådan ca. bag ved samerne. Det synes jeg så ikke lige, vi kunne tillade os, men Anders mente nok, at den gik. "Vi er jo også etniske!" Og det har han vel ret i.

Og vigtigst af alt: Det galdt saftsuseme om lige at komme væk fra Klesmerbandet. Klesmer for klima! Gys. Jeg ville heller ikke rodes sammen med de italienske hippier med hjemmetygget tøj. Just ain't my style. Prøvede en kort overgang at holde mig til gruppen: Kvinde over 40 for mod klimaændringer. De ville så ikke ha' mig med. Må de blive ramt af hedestigninger. Og pludselig var jeg så ved at rode mig ind i Veganernes hold. (De så altså ikke sunde ud!)

Følte mig generelt lidt sådan misanpasset, men man må jo vise flaget og at man mener noget.
For det gør jeg sgu', selv om mine aktivistdage vist er endegyldigt slut, for det var ikke lige mig megaopbudet af politi fokuserede på. Hallo! Jeg var helt klædt i sort og havde hætte.

Men ok. Indrømmer også, at mageligheden tog over og at jeg drejede ned af en sidegade sådan ca. midt på Christianshavn. Det blev sgu for koldt. (Det var der så en del andre fra Christianshavn, der også gjorde. Sådan er vi. Vi mener en hel masse og så gider vi ikke rigtig mere. Men jeg lover, at jeg tager korte bade, skruer ned for varmen, har kødløse dage, slukker på kontakten, har sparepærer, affaldssorterer, vasker på lave temperaturer, lufttørrer mit tøj, tager trapperne og cyklen, og helst ikke tager fly.)

Det vigtigste var, at jeg blev talt med og jeg lover jer, at jeg aldrig i mine livskabte dage har været med til en så stor demo. Jeg vil skyde på, at vi var 100.000 og der var folk fra alle lande. Jeg så belgiere, franskmænd, spaniere, svenskere, tyskere, kinesere osv. osv. Det er seriøst det her! Meget! (Og så synes jeg, politiet skal tage at slappe lidt af. De dør sgu da af stress på den måde de farer frem. Og nej, politiuniformer er ikke sexede!)

Susling, Klimathovedstaden, Blogger.com (Ulla Therkelsen ser gammel ud).

Etiketter: ,

2 Comments:

At 13/12/09 11:17, Anonymous Donald said...

Det var først i 1989 da jeg så billeder fra Berlin og Ungarn, at jeg opdagede meningen med demonstrationer - at det virkelig kan ændre noget.

Demonstrationer i København? Mod Klima? Mod forhandlinger? Mod København? Mod magten? Mod! hvis nogen er for?

Jeg tror at du har ret i at her drejer det sig hovedsageligt om at tælle med og dermed bestyrke interessen for at CO2 kvotesystemet bliver gennemgået kritisk.

Fat mod :-)

 
At 13/12/09 12:09, Blogger susling said...

Donald, nogle gange er det at demonstrere, det eneste middel man som almindelig borger har til at markere en holdning - udover de gange jeg bliver spurgt direkte og skal svare med et kryds.

Jeg tror det nytter og derfor går jeg gerne med, når der skal markeres at noget må ske eller at noget er nok.
(Kan du ikke huske antiatomkraftmarcherne? De nyttede.)

 

Send en kommentar

<< Home