kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.12.09

Susling siger: Godt at man kan hamre i noget dej

Jeg er nu beriget med en svigerdatter på forlænget weekend. Hun var ellers taget hjem, men blot få timer efter bliver vi ringet op af hendes mor, der lettere beklemt spurgte, om hun måtte komme over til os igen og bo nogle dage. De var nemlig blevet smidt ud af ham, de boede hos.

Et kvarter efter ringer telefonen igen og Gammel-Moster er i røret. Hun fortæller, at hun er blevet akutindlagt og nok skulle blive på hospitalet et stykke tid.

Efter den opringning styrede jeg fuldstændig mekanisk ud i køkkenet. Slog op i min bagebog og fandt det brød, der skulle gennemæltes allermest. Til orientering det franske landbrød, jeg tidligere har skrevet om. Så stod jeg der med mel ud over det hele og tæskede løs i grovdejen. Jeg vred og vendte, hamrede og snoede, rullede og drejede, bankede og slog. Jeg lavede også lige et rugbrød.

Bagefter lavede jeg mig resolut en to do-liste for næste uge. Det er godt at holde snor og systematik, når det ramler for andre, så kan man bedre være der for dem.

Men jeg skal nok også tænke lidt over, om jeg ikke skal supplere min brødterapi med noget meditation og yoga. Ellers så drukner vi sgu i brød!

Etiketter: ,

6 Comments:

At 7/12/09 10:05, Anonymous Christina i NZ said...

Åh din stakkel, men mon ikke det er slut med de dårlige nyheder nu? Hvis det er rigtigt at de kommer tre ad gangen, så må det da være det. Du fortjæner i hvert fald ikke flere nu. Gode tanker herfra!!

 
At 7/12/09 10:33, Blogger Gittemay said...

Ja den slags er dej jo fremragende til. Og man kan ikke slå sig - som jeg gjorde, da jeg i arrigskab sparkede til en spand i haven - som viste sig at være fyldt med frosset vand :-).
Varme tanker herfra.

KH Gittemay

 
At 7/12/09 22:34, Blogger Skribenten said...

Du kunne jo også begynde at sælge af det til sultne klimatister.. ;) Jeg er sikker på at der ku være en ekstra indtægt der til den slunkne julekasse.

Sov godt og dejligt og uden at slå på husbond.

Knuus
Henriette:)

 
At 8/12/09 00:15, Blogger Kagekonen said...

åh for fanden, det lyder som en sej tid du går i møde... jeg aftager gerne et brød eller to hvis du er i druknefare ;)

 
At 8/12/09 08:19, Blogger Dana Watsham said...

Eller brødet kan fryses og 'genoplives' med ti minutter i en varm ovn ... bagning er bedre aggressionsterapi end piller, ing?

 
At 8/12/09 09:17, Blogger susling said...

Kære alle,
tak for kommentarer. Vi klarer det nok alle sammen. Blev bare lidt meget at forholde sig til på en gang.

Ved ikke med Gammel-Moster. Må hellere aflægge hende et besøg.
Skumfidusen er nogenlunde og Dj Brockhouse tager sig meget kærligt (måske lige lovlig meget) af Den Skønne. Hvad hendes mor gør ved det hele ved jeg ikke, men hun lyder ikke som en dame, der er handlingslammet.

 

Send en kommentar

<< Home