kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

4.12.09

Susling over stok og sten

Det går lidt hektisk lige nu og jeg har en to do liste, der er længere end et ondt år. Nu tænker du sikkert:"Hø! Arbejdsløse har da ikke travlt!" Eller måske tænker du:"Nu er hende Susling da gået over gevind på Hausfrau-måden og julestresser."
Men næh, sådan er det faktisk ikke. Jeg er bare vågnet op til dåd og det betyder åbenbart, at den slags tiltrækker projekter. Så nu står der oplæg på listen, sammen med det her mind mapping-noget, hvor jeg skal finde ud af, hvad jeg vil. Plus ansøgninger og netværkning og lidt mere netværkning og mere af den slags.

Meget ville jeg jo nok kunne udskyde til "i morgen", men det er jeg stærkt modstander af, for "i morgen" bliver "i overmorgen" og "i overmorgen igen" og så skal jeg bruge tid på hele tiden at klikke de åndsvage plings fra outlook kalenderen fra.

På min to do liste står der selvfølgelig også: Bage brød. Det bliver jo spist det skidt og i denne omgang er det åbenbart lykkedes mig at lave et, der er forsvundet som dug fra solen. Det konstaterede jeg i morges og sukkede derfor:"Mkay, kan se jeg skal lave et nyt brød."

"Jamen, du hygger dig da sådan, når du bager, gør du ikke?" svarede mit livs udkårne.

"Mrfll," mumlede jeg ud af mine sammenbidte læber.

Så det skal man så åbenbart også lige nå. (Hvorfor fanden fik jeg også lige den idé, at jeg ville været husets brødbagerske?!)


Jeg advarer m.a.o kraftigt mod seneste brød, hvis man ikke gider at stå i køkkenet hele tiden og ælte brød i sit ansigts sved. Personligt synes jeg også, at det er lige lovligt sødt, men det var brandylme populært. Og hvem vil ikke gerne være populær?

Canadisk havrebrød (2 stks.)

2 dl havregryn
1/2 dl sirup
50 g smør
1 spk salt
4 dl kogende vand
50 g gær
1/2 dl vand
ca. 700 g hvedemel

Bland havregryn, sirup,smør, salt og sukker i en skål. Hæld det kogende vand i og rør blandingen godt sammen. Lad den afkøle til den er lunken.
Rør gæren ud i 1/2 dl vand og rør det i blandingen.
Tilsæt det meste af hvedemelet og rør dejen godt. Ælt resten i lidt efter lidt, så meget dejen kan tage.
Dæk skålen med folie og lad dejen hæve til dobbelt størrelse.

Del dejen i to, ælt let igennem og læg klumperne i 2 smurte forme (Jeg brugte én stor).
Lad det efterhæve til dobbelt størrelse.
Bag brødet/brødene på 200 grader i ca. 30 - 4o min. (jeg har varmtluftsovn, så 30 min. var nok).
Tag ud af formen/-ne og lad dem/det ligge i eftervarmen ca. 10 min. Afkøl på rist.

Etiketter: , ,

4 Comments:

At 4/12/09 10:11, Blogger Gittemay said...

Farligt brød - det har jeg også prøvet - og det forsvinder s'gu hurtigere, end man kan bage det :-)
Og så vil jeg da tilføje, at det bestemt er hårdt arbejde at være ledig - og det mener jeg dælme seriøst. Faktum er ihvertfald, at kedsomhed ikke just er et problem her - aner s'gu ikke, hvordan jeg igen skal få plads til job også :-))).

KH Gittemay

 
At 4/12/09 10:24, Blogger susling said...

Ja, hvis man er sådan en, der nægter at hensygne i sofaen foran Dr. Phil og den slags, så kan man godt få travlt med at komme ud over stepperne.
Mht. brød får de et til af denne slags og så tror jeg, at jeg herefter vælger at bage et, der er så groft og grovkornet, at de dårligt kan tygge sig gennem det. De kære unger!

 
At 4/12/09 11:05, Anonymous Donald said...

Ved at give sådan en opskrift lokker du jo os andre til at falde i samme faldgrube, at blive husets brødbager. Det smager for godt og man spiser for meget, så derfor er jeg gået over til fladt knækkebrød :-)

 
At 4/12/09 11:19, Blogger susling said...

Knækbrød, tja. Jeg ville godt kunne leve af det, men ungerne du, ungerne. Heldigvis holder mine rugbrød lidt længere. Og jeg nægter at gå tilbage til købebrød. Det er for dyrt og smager heller ikke altid lige godt.

OG så er det jo lidt trendy at være hjemmebagerske. Og et eller andet skal man jo være trendy med :-)

 

Send en kommentar

<< Home