kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.12.09

Susling vil ha' sig en t-shirt

Jeg overvejer i disse timer seriøst, om jeg ikke skulle få mig en t-shirt, hvor der står: Jeg er også en lømmel.

Altså mine aktivistdage er for længst slut og faktisk kom de aldrig rigtig i gang, for da jeg en enkelt gang som purung punkpige oplevede at blive jagtet gennem gaderne i det indre København af knippelsvingende betjente, så kunne jeg godt se, at det nok ikke lige var det, jeg skulle bruge mit liv på. Og faktisk er jeg mod vold og voldelige aktioner.

Men nu hvor vi har set lømmelpakken i aktion og ca. 1000 mennesker blev tilbageholdt og kørt i busser til Retortvej med alle klimaburene, så kommer min indre punker frem og jeg finder mig selv råbende og nævesvingende i min egen stue. Man får sgu da lyst til at lave lidt civil ulydighed!

Men bare rolig: Jeg er en pæn midaldrende kvinde. Med pels og perler ovenikøbet (en klimabevidst pels syet af sæl skudt af indfødte inuitter, selvfølgelig!). Jeg gør naturligvis kun det, jeg må. Men det jeg må, kan hurtigt blive mere og mere indsnævret, nu når man tager nærmest politistatsagtige metoder i brug. For er der nogen, der kan forklare mig meningen med, at man også lige snupper nogle hare krishna'er med i knibstangsmanøvren? Eller bare i det hele taget tager bagtroppen af en fredelig demonstration?

Det er så meget muligt, at det er en præventiv handling og det kan der være en vis fornuft i. Men hvad bliver det næste? Betyder det her, at man så ikke længere kan gå med i faglige demonstrationer eller demonstrationer som Velfærdsdemo'en for nogle år siden?

Betyder det her, at jeg er en lømmel, fordi jeg går på gaden sammen med tusindvis andre, når jeg vil markere en holdning?

Stik mig den t-shirt med det vuns!

Etiketter:

2 Comments:

At 14/12/09 10:57, Blogger Gittemay said...

Jeg er enig :-)))
Har fulgt det hele på TV - det er jo det nærmeste, vi kommer på løjerne. Men jeg mangler ord. Ikke at jeg er overrasket - for det er jeg slet ikke. Den lømmelpakke er noget fanden har skabt - og jeg fatter ikke, at folk ikke kan se konsekvenserne af den. Alt bliver jo lige pludselig tilladt - og alle kan lige pludselig blive mistænkeliggjorte. Tænk at lade folk sidde på den kolde gade i mange timer, bringe dem til klima-ZOO'en - og så løslade dem uden forklaring. Dét kan dælme bringe mine kropsvæsker i kog. Man bliver jo helt revolutionær i sin tankegang :-). Og JA - lad os lave noget civil ulydighed - det er da vist på høje tid.

KH Gittemay

 
At 14/12/09 22:13, Anonymous Sanne said...

Hvis man er en lømmel, fordi man synes, politiet bruger lidt for uforståelige metoder, når der demonstreres.... så tag lige en t-shirt med til mig, for så er jeg også en lømmel!

Jeg er godt nok også en midaldrende kvinde, knapt så pæn, som jeg kunne ønske mig, og uden pels, men perler har jeg da... ska de være ægte?... jeg har ikke set TV som Gittemay, fordi jeg er et kvaj, som ikke er blevet tilmeldt i tide, og nu har jeg oz lige fundet ud af, at mit ældgamle TV heller ikke er HD-ready....

Nå, det var lige en sidebemærkning. Ska vi ikk bare sige, at politiet er skije ræd, som vi siger herovre i Jylland, når der er mange mennesker forsamlet et sted, og så hellere slå først, og spørge bagefter...?

SANNE (Viborg)

 

Send en kommentar

<< Home