kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

21.11.10

Susling om at være smidt af den digitale udvikling

Min gamle moster ringede til mig igår, sent om aftenen om lørdagen. Ingen goddag, ingen hvordan går det, bare en hysterisk råben:

Moster: "DU SKAL HJÆLPE MIG MED AT SENDE SÅDAN EN MAIL!"

Mig: "Øh, jo da, det kan jeg godt. Hvem skal den sendes til?"

Moster stadig skinger:"Min tidligere udlejer."

Mig, mens jeg prøver at få ørenlyd: "Altså en mail er bare et brev. Hvis du nu sætter dig ned og skriver et brev til mig med mailadressen og det, du gerne vil have jeg skal sende for dig...."(jeg bliver afbrudt)

Moster nu meget skinger og agressiv:"DU SKAL BARE SENDE SÅDAN EN MAIL!"

Ovenstående dialog gentager sig 4 gange. Jeg er stadig tålmodig.

Mig en femte gang:"Jamen hør nu, en mail er bare et elektronisk brev. Jeg skal vide, hvem der skal have den og hvad der skal stå, før jeg kan gøre noget, men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe dig."

Moster:"SÅ KAN DET OGSÅ VÆRE LIGE MEGET. HVIS DU IKKE VIL SENDE SÅDAN EN MAIL FOR MIG, SÅ FINDER JEG EN ANDEN!"

Røret bliver smækket på.

Suk, effing suk!

Etiketter: ,

7 Comments:

At 21/11/10 14:39, Anonymous Anna said...

man bliver træt, ikke?

(og så ser jeg lige et mønster her som jeg elegant lader passere.. )

 
At 22/11/10 09:30, Anonymous Helleq said...

Teamviewer!!!! Er svaret på alle os med mostre, svigermødre og fædre, der sommetider ikke helt forstår hvorfor deres mail er væk!! etc.

Få installeret det ved næste besøg hos moster og hjælp hende så hjemmefra- det giver ro i begge lejre, når mailen er blevet væk ( fordi de har trykket på en anden sortering), eller når INTET virker.


Vi benytter det med succes, og griner kun en smule bagefter, når vi har ændret et sorteringsindex, fået home til at være det ønskede etc. Og når man bor 50-200 km fra forældregenerationen, ja så er det smart :)

 
At 22/11/10 10:01, Anonymous Susling said...

Tjoh, Helleq, ville sikkert være fint, hvis hun havde internet!Har hun ikke og hun aner ikke, hvad det er, så sådan en mail-ting kan jeg da lige sende for hende :-/

 
At 22/11/10 11:06, Blogger Zette said...

Jeg synes altså, du var lidt afvisende over for Mosters behov. Hun har da fat i noget. Der skal bare sendes en mail, så er alt godt, nå!

 
At 24/11/10 14:36, Anonymous Helleq said...

Åhhhhhh... Ja , så var det straks en anden sag...*fnis*
Jeg troede ikke hun var SÅ langt ude....
Jeg bøjer mig nu i støvet over at du holdt ud så længe, inden hun smækkede på ;)

 
At 24/11/10 20:42, Anonymous Donald said...

Zettes bemærkning viser en dyb forståelse for menneskets psykologi :-)

Jeg savner en slags "silver-bullet" der kan løse op for den slags situationer. Måske er Zettes forslag det rigtige: Ja Moster Agathe, jeg sender en mail! Ved du forresten, hvad en mail-adresse er, Moster Agathe?

Men jeg tror at hun kunne finde på at svare "Nu skal du ikke være næsvnis!"

 
At 25/11/10 09:55, Anonymous Susling said...

Jeg holder ud med anstand!Hun kan jo ikke gøre for det, men nogle gange, så holder det hårdt. Det må jeg indrømme.

 

Send en kommentar

<< Home