kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.11.10

Susling er lidt træt og bekymret

(Undskyld, jeg maser mig lige ind fra sidelinjen for en kort bemærkning). Ikke, at jeg har det store at fortælle, man bliver jo nærmest mundlam af alt det, der foregår i Lidenlund med kager og saftevand og ghettoer og pointsystem og i ly af alt det, så bliver der skåret ned på uddannelserne, SUen, dagpengeretten og fyringsvarslerne fyger os om hovedet. Jeg ved ikke med jer, men mig giver det myrekryb og uden at jeg skal smide nazikortet, så tangerer det sågu. Og hvorfor er der ikke flere, der råber op?

(Gør jeg jo heller ikke selv. Jeg kæmper min egen private kamp med krøller og a-kasse og jobsøgning og økonomien og vasketøjet og strid vind fra Barritshavet, mens jeg passer min midlertidige dont i godgørenhedsbranchen).


En meget klog kone sagde en dag til mig:"Alt kommer for en dag!" Og det gør det helt sikkert. Det er allerede godt i gang og i længden kan intet blive fejet ind under gulvtæppet - bunken bliver for stor og så tipper læsset. Men ind til da, så tror jeg, at vi skal meget ondt igennem, mange vil græmme sig og fattigdom vil blive et livsvilkår for rigtig mange flere her på de hjemmelige breddegrader på en måde vi ikke har set siden forrige århundrede.

(Undskyld. Det var bare det, jeg ville sige. Hej).

Etiketter:

2 Comments:

At 17/11/10 21:37, Blogger Kath said...

YES! godt indlæg. Enig enig enig (bortset fra det m. krøllerne)

 
At 18/11/10 02:14, Anonymous Christina i NZ said...

Super godt indlæg!! Som dansker bosiddende i udlandet - og gift med en udlænding, er hele udlændingedebatten selvfølgelig noget jeg følger med i. Jeg er heldig, min mand (som jeg har været gift med i 17 år nu) har britisk pas, men det er jo ikke alle der er i den situation, og hvis ikke han havde haft engelske forældre, så ville vi ikke kunne komme til DK for at bo der.

Det er heldigvis ikke alle der tier, her er et super godt indlæg:

http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1108711/hvad-sker-der-dog-for-danmark/?ref=nyhedsbrev_politiken-morgen

Og mht trætheden, så håber jeg ikke det kommer til en lukning, bare at du måske finder en ny vinkel, eller et nyt 'leje'. Jeg nyder at læse med, også selv om det ikke er så tit som det var en overgang. Faktisk tror jeg det er vigtigt at vi en gang imellem spørger os selv 'hvorfor gør jeg det her, hvad giver det mig?'

Held og lykke med det hele, jobs, blog...
Knus!

 

Send en kommentar

<< Home