kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

10.11.10

Suslings ode til P1

Jeg sidder her pakket ind i P1 og uld. Godt at man kan blive klogere, mens man fryser og halsen er som sandpapir. Lige nu hører jeg f.eks. om, hvordan det er at være bedemand. Det er faktisk en metier, jeg selv har overvejet, lige som at blive privatdetektiv. To samfundsnyttige og meget agtværdige erhverv skulle jeg mene! Og så er det lige, at jeg tænker, at bedemænd, de bliver sgu da ikke arbejdsløse. Tvivler kraftigt på, at død er konjukturbestemt. Men hvordan bliver man bedemand? Kan man komme på bedemandskursus? Tror ikke lige, at man kan blive aktiveret som bedemand, nu hvor vores ansvarlige regering, sammen med den hellige, der har fået sit besyv med, med en værdikommision, har skabt endnu en finanslov, der får hjulene til at rulle (not) og lige sådan en passent, har skåret aktiveringen væk.(Siger jo, at man bliver klog af P1!)

Men altså bedemand! Hvorfor ikke?! Det kræver jo både omsorg, empati og organisationstalent.

Etiketter:

4 Comments:

At 10/11/10 16:30, Blogger Linnea skriver: said...

Helt off-topic: Prøv at læse Anne Bagdes "Berliner-popler" (eller noget i den stil). Den starter med en helt fantastisk (empatisk) beskrivelse af bede-mandsjobbet.

 
At 11/11/10 04:16, Anonymous Christina i NZ said...

Ja hvorfor ikke. Da vi boede i Edinburgh var der en bedemand rundt om hjørnet. Hans navn, der stod med store bogstaver over vinduet til 'butikken', var D.J. Hope. Måske 'kunderne' havde brug for det? :-)

 
At 11/11/10 11:44, Anonymous Helle said...

Helt seriøst - du kan godt komme i praktik hos en bedemand.
Jeg har en veninde, dre var det i forbindelse med noget job-skifte.

Men du skal lige huske på, at bedemand ikke bare er omsorg, empati og organisationstalent, men også "omgang med lig", der jo skal puttes i kisten og gøres i stand.
Kan du tackle dne del også, så tror jeg faktisk at det er et fedt job :)

Så - Go for the deads ;)

 
At 11/11/10 12:05, Anonymous Susling said...

Kors,de døde! Dem tænkte jeg ikke på. Mere de efterladte :-)Måske sku' man blive privatdetektiv i stedet.

D.J. Hope!!! Genialt. Måske skulle man så tage navneforandring? Hvad med Susling Munter? Eller Susling Umsorg?

Bog er noteret!

 

Send en kommentar

<< Home