kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

15.10.10

Susling på semiledigmåden

Jeg har en fridag i dag. Det har jeg ikke haft siden sommerferien. Sådan en blank dag, hvor man kan gøre, hvad man vil. Øh, nå, nej, det kan jeg ikke, for jeg skal skrive jobansøgninger, de lovpligtigt reglementerede, når man er i løntilskud.

Min løntilskudsstilling er bortset fra "tabermærkatet" et helt almindeligt arbejde på 37 timer og et arbejde, hvor jeg faktisk arbejder med mit fag og tilfører organisationen værdi. Som min chef sagde, da jeg mumlede noget om, at lade nogle unge komme til, i stedet for en "forlængelse" af mig:"Vi kan da ikke få nogen, der kan det, du kan." Øh, tak, mange tak! Ved jo egentlig godt, at jeg skaber noget fra bunden og er 100% selvkørende.

Det ændrer bare stadig ikke ved det faktum, at når jeg sidder her på en blankslået fridag og skal bruge den på jobansøgninger, så føler jeg mig ledig på tabermåden. Godt understøttet af, at jeg ikke har gidet gøre en skid ud af mig selv og sikkert kl. 14.15 tænder for ZDFs madprogram "Küchenslacht".

Etiketter: ,

1 Comments:

At 16/10/10 15:00, Blogger Annette's space said...

Altså på godt dansk:
DET PISSER MIG AF, på den ikke-fede måde, at du sådan arbejder og tilfører vigtig værdi og kompentence men IKKE får jobbet fast til den løn du fortjener og dermed slipper for alle de ydmygende ansøgninger. Æv altså.
Men når det er sagt, håber jeg du nød fridagen alligevel og ind imellem. Knus

 

Send en kommentar

<< Home