kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.11.10

Susling om måder at håndtere en krise

Nå, men så gik man lige hen og blev syg på den underlige måde. Mystiske kuldegysninger, klamslimet hals og vat i hovedet. For fillan, hvor ukonstruktivt!? Vidste bare, at jeg ikke skulle kysse på en influenzaramt Anders efter, at jeg blev sendt hjem fra a-kassemødet med et påbud om at søge flere jobs. Jamen, jeg gør jo, hvad jeg kan og med en 37 t. arbejdsuge plus almindeligt familiehejs, så er det altså svært at nå to ansøgninger om ugen. Hver uge.

Måske blev jeg også lidt syg af at sidde og se på en ung pige, der brød grædende sammen, efter at hun havde fortalt os, at hun var i en løntilskudstilling og hiksende og hulkende til sidst råbte, at hun følte sig... følte sig... Følte sig ARBEJDSLØØØØØØØØØØØØØØØØS! "No, shit, Sherlock," tænkte jeg, men fordi, jeg er en pæn dame, så sagde jeg:"Jamen, søde. Det gør vi da alle her."

Og det var så derefter, at en anden af de ramte (en ung fyr) nægtede at fortælle om sig selv og jeg pludselig opdagede, at en anden ung fyr måtte være mentalt syg, for han fortalte, at han var både i løntilskud og var startet som selvstændig og havde kunder nok og nu ville han melde sig ud af det her system og han gik hele tiden ind og ud af lokalet, mens han mumlede og hans hår strittede og han kunne ikke fylde sine skemaer ud. Og en helt tredje ung pige skingrede løs om sig selv og tog al tiden og vores og den søde unge lidt rodede nyuddannede billedkunster fik mere og mere kuglerunde øjne og og og....


Ja, så sad vi der hver for sig og håndterede krisen. Jeg gjorde det ved, at spørge fyren ved siden af mig, om han ville dele en appelsin med mig og ved at fyre små jokes af, som f.eks. da Konsulenten spurgte mig, om der var noget, hun kunne hjælpe mig med og jeg svarede:"Næh, det sku' da lige være et job." Og alle brød grinende sammen (så sjovt var det altså heller ikke, det jeg sagde!).

Jeg ved sgu ikke rigtigt, hvad jeg skal synes om det her, men må nok hellere lige fyre en ansøgning eller to af i min omtågede influenzatilstand.

Etiketter: ,

3 Comments:

At 9/11/10 13:34, Blogger Annette's space said...

Kunne du ikke lige søge jobbet som fodboldlandsholdstræner !!! Det job bliver snart ledigt !!!
Og sygdom er jo hver mands OG kvindes herre, og det må til enhver tid være vigtigst at kysse på sin mand, når du har sådan en dejlig een, og så må der følge lidt tusser med.
Slap af. Drik noget varmt. Se en film. Læs en bog. Hyg for satan !!! Det er en ordre.
Og så god bedring, forresten.

Knus (jeg tør godt med dene afstand)

PS.....muligvis kan telefonsamtaler ført på en kold altan også spille ind på dit helbred...UPS !!!!

 
At 9/11/10 16:29, Blogger Beologen said...

Sådan som de ledige er blevet behandlet i de seneste ti år, så er det ikke underligt hvis man bliver både syg og elendig til mode i kampen for at få et ustøttet arbejde.

Jeg har været så heldig at kunne klare mig udenfor a-kasse systemet siden 2002, og er derfor lykkeligt fri for den form for forfølgelse man udsættes for hvis man vil beholde dagpengene ell.lign.

Hørte i dag at man i...Næstved?...havde fået over 600 ansøgninger til et skolepedel-job, og det endda uden at jobbet havde været slået op andre steder end på tre halv-interne hjemmesider.

Jeg mener at have hørt at regeringen for at spare penge drosler noget af al den helt udsigtsløse kuk-kuk aktivering ned.

Intet er så dårligt...

 
At 10/11/10 12:01, Anonymous Susling said...

Det var faktisk en rigtig grim oplevelse og jeg har ikke prøvet det så massivt før. Stakkels mennesker og jeg forstår ikke, at konsulenten ikke tog fat i dem! Det var jo mennesker i sorg - i krise.

Selv holder jeg ud, for jeg har en plan og det har jeg hele tiden haft. På et tidspunkt materialiserer det hele sig. Det ved jeg :-)

 

Send en kommentar

<< Home