kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

29.8.10

Susling Svigermor

Shyyyh, sig det ikke til nogen (Men der ligger en dreng i min datters seng her til morgen). Altså! Bliver helt rørt. Han er den første efter brudet med Cykelmyggen. Hun er god til at passe på sig selv og kun gå efter det, der virkelig betyder noget. Ham her har jeg faktisk hørt om et par gange. Nu skal vi så åbenbart til at møde ham. Det er jo altid lidt af en udfordring for en forælder.

Tror nok det ville have været lidt nemmere, hvis han var kommet på den "pæne måde", sådan ind af døren på et fornuftigt tidspunkt, hvor voksne mennesker endnu ikke er faldet om på sofaen, og havde givet hånd og sagt: "Goddag, goddag".

Som det er nu kan man liste forsigtigt rundt og mentalforberede sig på, at der på et tidspunkt kommer en forsovet knægt ud med bollehår und alles og en Skumfidus, der dybest set synes det hele er lidt pinligt.

Har skyndt mig lige at tjekke toilettet. Man behøver jo ikke som det første afsløre, hvordan familiens standard er, når den er på slap line. Indrøm det: ingen har tip top stand i hjemmet på en helt almindelig smattet søndag. Med mindre selvfølgelig man er au pair-ejer. Sådan nogle skulle efter sigende ha' det meget, meget rent. Kender en, der tvang sin au pair til at ordne badeværelserne to gange om dagen, når hun ikke lige lånte hende ud til alle sine venner.

Nå, men nu skal vi så åbenbart til at ha' en ny svigersøn i vores hjem. Vi skal bare lige have overstået det første kejtede møde. Håber saftsuseme, at Anders når at komme hjem, inden de dukker op fra teenagebulen, så jeg ikke skal tage den her alene.

Update:
Har mødt Ungersvenden. Præcis så pinligt, som jeg regnede med. Skumfidusen var en stor sammenkrøllet grønært og han var til gengæld hammersød! Min indledningsreplik: "Haaaaaaaaaaaiiiij, duuuuu! Vi synes, at det er lige så pinligt, som du gør og haaaaaaaaaaaaaaaaallllllloooooooooo Anders, du skal da også lige møde Sgægis og hallo du (smækker døren op til min søns værelse) det er Skummis Lillebror! Sig pænt goddag!" (Skummis er gået fra mintgrøn til brækgrønt på det her tidspunkt.) De skrider helvedes hurtigt ud af døren og Anders og jeg bryder sammen i krampelatter. "Cykelmyggen med skæg!" råber min mand. Jeg kan ikke sige noget som helst, fordi jeg er faldet om på gulvet af grin. Bortset fra det er alt skøøønt!

Etiketter: ,

11 Comments:

At 29/8/10 11:02, Blogger Kath said...

Ih, hvor dejligt for skumfidusen:-)
Det lyder lidt kejtet og pinligt. Jeg krøller helt tæer ved tanken, men det er da skønt og livsbekræftende med forelskede unge :-)

 
At 29/8/10 12:29, Blogger Annette's space said...

Skøøønt :-))
Iøvrigt er ungersvenden sikkert rimeligt ligeglad med standarden af toilet og badeværelse, måske smutter han uden at i når at hilse på ham....Måske skal du sætte dig med avisen ude ved hoveddøren ???

 
At 30/8/10 21:05, Anonymous Donald said...

Jeg kan lige fornemme gyset.

 
At 30/8/10 22:21, Anonymous Susling said...

Til jer alle tre: Tak for den solidariske forståelse. :-)

 
At 31/8/10 11:01, Anonymous Ida said...

hahahaha, en beskrivelse giver mig krampelatter og tårer på kinderne. Holy cow for en intro.

Godt at skumfidusen ta'r livtag med livet og kærligheden igen.

 
At 31/8/10 16:59, Anonymous Susling said...

Jamen, nu siger hun, at hun ikke er forelsket. Jeg giver op!

 
At 31/8/10 18:02, Blogger Dana Watsham said...

Tøhø ... den første gang man oplever at ens datter OGSÅ kan det der med "krads-hvor-det-klør"-sex, som vi andre s'mænd også har dyrket, skal man lige sluge spyttet.

Fornemmelsen går over. Og gi' et grin fra mig. Jeg ku sagtens ha fundet på samme morgenhilsen ;o)

 
At 1/9/10 08:18, Anonymous Susling said...

Altså, det er ikke det med sexen. Det var jeg igennem for over tre år siden. Hun er bare ikke sådan en, der har mange mænd med hjem. Ham her er den første efter hendes kæreste gennem tre år. Og kæft, hvor var det kejtet.

 
At 1/9/10 21:04, Blogger ***Hos Mutter*** said...

Ho ho ho. Kan slet ikke holde op med at klukke.

Den pinlige mor har hun godt nok ikke været heldig med :)

 
At 1/9/10 22:13, Anonymous Mette said...

Hej Susling
Du skriver så fantastisk, at jeg sad som en flue hjemme på væggen da det beskrevne skete og grinede en vis legemsdel i laser. Hvor er det da dejligt, at man hjemme hos jer kan have kæresten med hjem. Det var aldrig gået hjemme hos mig. Jeg håber, at skumfidusen bliver lykkelig med ungersvenden.

 
At 3/9/10 15:44, Anonymous Susling said...

Pænt tak til jer begge.

Hilsen pinlig mor, der godt kan lide at male ordbilleder.

 

Send en kommentar

<< Home