kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.8.10

Susling på en regnvejrsdag

Der er de her dage hvor:

Man (jeg) vågner op til de blide toner af P1 og opdager, at nogens ene læbe i al stilhed har udviklet et herpessår, så man (jeg) er hævet i den ene side af underlæben.

Man (jeg) hænger i en telefonkø til lægen og af ubegribelige årsager hele tiden står i kø som "Nummer fem". (Hvem fanden er det, der er sådan en jammerkommode?)

Man (jeg) opdager, at det "pisser ned" (som vi siger her i København) og alle i min husstand farer forvildet rundt efter regnjakker. Bortset fra een (mig), som priser sig lykkelig over, at dagen i dag er en arbejdehjemmedag.

Man (jeg) skal nemlig ringe til jobcenterdame, fordi man (jeg) stadig er en del af den galaj, når man (jeg) er i løntilskud. Det kan man (jeg) godt bliver lidt deprim over og så kan man (jeg) jo lige så godt også blive deprim over andre ting. Som i, at sommeren er ved at gå på hæld. Som i, ingen kan lide mig (bilder jeg min ind) og det er sgu også bare fordi jeg er så sær og kommer til at sige noget til folk (af et godt hjerte), som rammer og så blive de sure og derfor skal jeg holde min kæft og det prøver jeg også, men nogle gange løber det af med mig og så bliver jeg depri og har mest lyst til at gemme mig væk.

Hvilket minder mig om, teorien om skyggesider, som min skægge søde boss lige har indviet mig i. Meget interessant i øvrigt. Lad os lave en lille øvelse!

Tænk på en person f.eks. en kendt person, som du absolut ikke kan have. Du er ikke bare ligeglad. Du bliver ganske enkelt oprørt, hver gang vedkommende dukker op på skærmen/FB/whatever. I mit tilfælde er det Sasha Dupont.

Det næste du så skal tænke over er, hvilke ord du forbinder med den person. Tomhjernet, aggressiv etc. I mit tilfælde, så er det ord som: for meget, fjollet, ikke en del af det gode selskab, men vil så gerne være med. De ord, der dukker op er ord på ens skyggeside. Skyggesider som man skal bearbejde, for at kunne komme videre.

Glemte lige at indskyde, at det ikke er en særlig rar øvelse og den kan godt flosse ens selvfølelse en smule. Vi vil jo alle gerne være søde, godhjertede vindere, ikk' sandt!

Men hei: Erkendelse er vejen til åndelig frelse! Og hvad er bedre end lidt selvpineri på en rådden regnvejrsdag, hvor man (jeg) sidder med sin ene halve hævede underlæbe, skal ringe til jobcenteret og dagens højdepunkt bliver en tur i brugsen og på apoteket for at hente sønnens bumsecreme, zovir i pilleform og nok også en gang D-vitamin og Omega 3 (sommeren på hæld, remember!)

Også god regnvejrsdag til jer!

Etiketter:

9 Comments:

At 17/8/10 10:14, Blogger Linda said...

Jeg er helt på din side... har taget en pjæksygedag af samme grund - dog uden herpes, men det kommer garanteret lige om lidt. Pisregnvejr, pisvasketøj, pisarbejde, pisjobansøgninger, pis"du-er-for-gammel" og så gider jeg iøvrigt ikke at lave mad.
Jeg kan iøvrigt godt lide dig, selvom jeg ikke har mødt dig. Tæller det?

 
At 17/8/10 10:20, Blogger susling said...

Det tæller, Linda. Meget. Jeg er jo hende, der aldrig bliver en del af det gode selskab. Selv når jeg er det. For når jeg er det, så opdager jeg det ikke.

Jeg kan også godt li' dig. Og du er ikke "for gammel". Du er i din bedste alder. På toppen af din performance. En gave for enhver arbejdsgiver. Tænk sådan!

 
At 17/8/10 11:22, Blogger Annette's space said...

Susling, jeg kan også lide dig og jeg HAR mødt dig..HA !!
Vedr. din herpes, skal du ikke nøjes med zovir i pilleform, men aciclovir (tror jeg det staves) 800 mg....snup 5 om dagen af dem og jeg garanterer at det forkorter med mange mange dage...

I Sverige regner det også og jeg ved godt det ikke tæller fordi jeg sidder her og er overskudsagtig og har fri.
Men her oppe er det pisseligegyldigt med det gode selskab for her kun mig, og lige i disse dage er det suverænt selskab. For mig!!! Knus

 
At 17/8/10 11:54, Blogger Gittemay said...

Jeg kan også godt lide dig - og jeg har jo mødt dig :-))).
Og det gode selskab...well, ikke godt nok til at rumme det rigtig gode :-))). Ikke noget, jeg begræder stort.
Nyd din storartede dag :-).

KH Gittemay

 
At 17/8/10 12:16, Anonymous Susling said...

Anette: Min søde apoteker har just præcis udleveret aclovir til mig. "Det er billigere," sagde han. "Jeg er ligeglad. Stik mig, hvad du har. Jeg skal bare af med den hævelse," svarede jeg og så havde vi lige en snak om omega 3. "Det behøver du ikke. Du skal bare spise D-vitamin!" Ok, tænkte jeg. Det gjorde jeg jo egentlig gennem hele vinteren. Så op på galejen igen.

GitteM: ;-)

Til jer begge: Altså, det er jo ikke fordi jeg angler efter søde bemærkninger (men de luner bestemt). Opdagede bare lige mit ubearbejdede traume fra den gang jeg iført tyrolerkjole og livsappetit blev jantet i den danske folkeskole.
Nu skal den ged edderrødme barberes!
´cause I´m worth it!

 
At 17/8/10 12:16, Blogger Kagekonen said...

Hey du, jeg kan faktisk godt li' dig, selvom vi ikke altid er enige. Til gengæld inspirerede dit indlæg, ikke bare til det der røg på bloggen, men også til eftertænksomhed, for den der skyggeside af min,- den har jeg det altså lidt vanskeligt med.

 
At 17/8/10 12:21, Anonymous Susling said...

Kagekone: Man kan pr. definition IKKE li' sin skyggeside. Fandme ikke en rar ting. Men hvis man nu erkender den i sit fulde omfanger, så bliver skyggesiden til røg. I øvrigt har HC. Andersen begået en ganske begavet bog om det. Den hedder "Skyggen". Ond læsning!

PS. Behøver man altid at være enig og elske ubetinget? Ikke i min bog.

 
At 17/8/10 13:56, Anonymous Jens said...

Jeg har også herpes - lige som mange andre. Jeg får kun én udbrud hvert år: i september får jeg en kæmpestor hævelse på størrelse med et kirsebær! Jeg er fuldstændig skæv i hele ansigtet. Jeg ville ønske, at jeg ved hjælp af tankeoverførsel kunne sende det til min skyggeside i stedet for, f.eks. Sasha Dupont! LOL

God bedring!!!

 
At 17/8/10 14:57, Anonymous Susling said...

Jens: D- vitamin skulle vist være VEJEN ud af det herpeshejs! Og husk nu: forbandelser over andre rammer bare tilbage til en selv. Tror S.D. klarer det fremragende uden mig.

God bedring med kat og lejlighed.

 

Send en kommentar

<< Home