kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.4.10

Suslings jerimade

Jeg går på glas ligenu. Jeg bevæger mig forsigtigt mellem sarte mingvaser og rådne æg og prøver at holde tungen lige i munden.
Jeg spekulerer og laver planer, mens jeg prøver at holde gejsten oppe på mig selv og min mand. Om tre måneder har han ikke længere noget job og ikke længere den gode løn. De penge, der har været med til at give mig rum og tænkeplads. Og hold da helt kæft, hvor er jeg taknemmelig for, at han gav mig den tid. Så jeg kunne finde mig selv igen. Så jeg kunne genopdage og nyopdage helt almindelige ting som bagning, fitness, glæden ved øjeblikket og et blidt strejf af solen. Eller bare det at lukke nye mennesker og oplevelser ind. Og det at være tilstede for mine unger, når de havde behov i det øjeblik, de har haft det.

Nu starter der snart noget nyt og jeg glæder mig. Jeg ser frem til at arbejde med de opgaver, jeg er ansat til. Så meget så det kilder i maven. Men hvordan får jeg passet alt det genfundne og nyopdagede ind i? Kan jeg holde kadancen og hvad med min mand?

Nå, hul i det. Vi har været der så mange gange før. Lortebrancher vi har valgt os. Kreativt og spændende måske, nej meget. Men helvedes usikkert og konjukturfølsomt. Og meget meget drænende på energi- og stabilitetskontoen.

Vi lever og ingen kan beskylde os for at være satte. Det er vel bare om at rulle en omgang mere rundt i den store livsturbine.

Etiketter: ,

5 Comments:

At 7/4/10 22:38, Blogger Annettes space said...

Ufffffffffff.
Godt at du holder fast i JER......
Og godt at fik købt den der fede jakke OG 2 par sko.
Men for fanden da......som jeg dog forstår suset i maven lige nu......
Knus (eller noget) herfra

 
At 8/4/10 00:15, Blogger kyllyan said...

Held og lykke. Vi er jo mange nu der hepper og du har noget at leve op til =).

 
At 8/4/10 09:17, Blogger Beologen said...

Det er godt at være to i den turbine dér. Gode bølger til ham, dig og jer. Og ungerne.

 
At 8/4/10 09:57, Anonymous Anna said...

Alene dét at du spekulerer over det, er et godt tegn.
Og hvad pokker, det er bedre at gå på glas end på gløder, ik? (eller er det? hm)

og jeg er vist bagud? Har du fået job?

 
At 8/4/10 10:27, Blogger susling said...

Anette: Jeg kan ikke andet end at holde fast. Men vi bliver ikke taget med bukserne nede. Vi er superdrevne i at håndtere kriser. Jeg er bare træt af, at det hele tiden skal være sådan. Omvendt skal man vel tænke: Vi har styrken og så lever vi heldigvis ikke i Nepal eller Kirgisistan.

Kyllian: Tak for opbakning. Men det her med at leve op til noget giver mig næsten præstationsangst.

Beo: Det er der andre, der har sagt til mig og jeg er tilbøjelig til at gi' dem ret. Omvendt så slider det hver gang, så nu er jeg hoppet på Lotto-vognen. Anders spiller konsekvent med i Klasselotteriet. We want money!

Anna: Jeg har det med at forholde mig til praktikaliteter, når jeg står med realia :-) Og ja, jeg har fået et job. I en helt anden branche men med behov for samme kompetencer. Desværre koster mit skifte på bundlinjen. Meget endda. Men den tager jeg med.

 

Send en kommentar

<< Home