kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

31.3.10

Susling var lige til en lille koncert

Krise, bortløbne børn, bekymringer og hvad vi ellers sådan har, er ikke hele billedet på mit liv. Kun et udpluk. Der sker nemlig også andre ting. F.eks. var jeg i torsdags i Amager Bio og høre Heaven 17.

Et ekko fra min ungdom skulle man tro (Jeg hørte dem til hudløshed, da jeg var sprød. Jeg elskde bl.a. den her og den her og for fanden også lige den her og sgu nok mest den her). Men det var slet ikke en retrooplevelse, at stå der helt oppe ved scenen og skråle med og danse (for det gjorde jeg). Bandet var intenst. Akustiken var fantastisk og samspillet mellem publikum og musikerne var næsten til at græde over.

Jeg skal ikke kaste mig ud i smarte musikanmeldelser. Det har jeg slet ikke viden nok til. Men jeg har et tegn på om en koncert fungerer eller ej - nej to tegn.

1. Når jeg glemmer mig selv og går ind i musikken og er ligeglad med, hvad andre tænker og tror
2. Når jeg ikke får ondt over lænden og mest af alt har lyst til at gå

Jamen, så har koncerten vært forrygende og har suget mig ind i tonernes verden. Det skete her.

Etiketter:

5 Comments:

At 1/4/10 00:57, Anonymous Donald said...

Hvis man kan dyrke musik på den måde behøver man ikke at blive beruset, hvilket er en stor fordel :-) Jeg synes det lyder som en god koncert og skal lige høre de links, du har givet!

 
At 1/4/10 09:55, Blogger Zette said...

Uhha, Heaven 17 er godt. Gad godt ha været der. Men jeg kommer jo så sjældent ud....

 
At 1/4/10 11:33, Anonymous Susling said...

Min indre poptøz er vild med kombinationen: dansabelt og tekster med mening. Skriv også lige New Order, Talking Heads og The The på listen over 80'ernes fedeste!

Jeg kommer heller ikke så meget ud længere. Men jeg var ved at falde af cyklen, da jeg så plakaten for koncerten. Dét skulle jeg bare ind og se. Du er i høj grad gået glip af en oplevelse. Og nogle gange må man altså lette sig fra 'fifaen.

 
At 1/4/10 12:53, Blogger Gittemay said...

Åh de kære 80'ere :-))). Er helt med på både Heaven 17 - men nok især Talking Heads :-). Og så lige Simple Minds og ja...jeg kunne blive ved. Elsker bare musik fra dengang, man lavede musik og tekster med indhold og mening i. Og langt det meste holder s'gu.
Gad godt at have stået der sammen med dig :-)

KH Gittemay

 
At 3/4/10 21:18, Anonymous Anna said...

kender ikke heaven 17, men uhhh ja det er så godt når man svømmer ind i musikken på den måde!

 

Send en kommentar

<< Home