kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

16.3.10

Susling om Vagn, Cirkeline og Carola

Veterancruiseren Vagn skal begraves i denne uge og det har vi været lidt nedbøjede over. Vi har derfor forsøgt at afsætte nogle af hans organer til en Saab-entusiast club. Men det var de ikke interesserede i (skiderikker!). Og nu er der kun en vej: Han skal masses og hugges op. Suk! Jeg tager ikke med til begravelsen. Det er jeg alt for sensitiv til. Ville bare begynde at tude.

Nå, men sådan forgår al verdens herlighed åbenbart. Til gengæld havde vi så en snak om en lille hvid Cirkeline (C1), men ved nærmere granskning er hun lidt petite i det og selv om vi måske gjorde et ærligt forsøg på at ignorere, at vi stadig har hjemmeboende børn, der også skal ud og køre med en gang imellem, så går den jo ikke. Ikke hvis man vil være ansvarlige forældre, og det skal vi jo være.

Og så er det, at Carola (Toyota Corolla) kommer ind i billedet. Jeg så hende igår og hun er saftsuseme en velholdt dame. Ikke en ridse, ikke en rustplet, ren og flot motor. God plads til alle og stadig en bybil. Vi tog også en lille testkørsel i hende. Anders ved rattet og mig på passagersædet. Vroum, vroum. "Du tager lidt hårdt på hende," hylede jeg. "Pas lige på med den kopling. Hun skal køres blidt. Kan du ikke mærke det?!" vrælede jeg, mens Carola dansede afsted og lystrede hvert et vink. Den slags er vi jo ikke ligefrem forvænte med. Vagn skulle køres hårdt og brutalt og det var ikke altid, at han gjorde, som man sagde.

Så alt i alt, er Carola et rigtig godt køb. Men i min verden skal tingene åbenbart ikke være perfekte. Der skal altid være et lille aber dabei, så karmakontoen holder sig stabil.

CAROLA ER PERKER! Jeps. Det er den skinbarlige sandhed. Hun har:

Allufælge (vel egentlig ok) og specialdesignede sportssæder. Meget behagelige, men med tudgrimt indtræk. (Gad hvide om man kan kaste noget småblomstret Libertystof henover?)

Og nu kommer det:

På hendes ene side står der Sport med store hvide bogstaver og det rigtig, rigtig slemme: Hun har tonede ruder (Ydrgg. Yak.) Tonede ruder er noget af det værste jeg ved. Bortset fra, at man i Københavnsstrup lissom kører efter nogle andre forhold (man skal kunne orientere sig ret godt) end ude på en pløjemark i provinsen, hvor man vel i princippet bare skal lære at køre frem og bakke, så er tonede ruder i min bog ensbetydende med noget lysskydt og forbryder-agtigt. Det ville måske nok gå på en pløjemark i provinsen. Men vi bor for fanden lige op og ned af Christiania (sådan cirkus) og selv om politiet ryddede Pusher Street for hash, så har hverken hashen eller Pusher Street opdaget det. Nu er min store skræk, at politiet vil tro, at vi også er nogen af de hersens forstadspersonager, der cruiser rundt i området. Mit eneste spinkle håb, som jeg klynger mig desperat til er, at diverse forstadspersonager med hang til Christianias særlige udbud, aldrig ville sætte deres ben i en lille rød Carola. Mon ikke de mere er til Bimmere og Audier på svenske plader? (Og så skal vi have det er tonede rudestads væk. Jeg kan ikke ha' det.)

Vroum, vroum, vroum.

Etiketter: ,

5 Comments:

At 16/3/10 10:25, Blogger Annettes space said...

Modtag min dybeste medfølelse i anledning af Vagn's bortgang.

Hmmm, på trods af/på grund af alufælge, tonede ruder (og den fagre Carola er vel også sænket så ?)(og følger forrudeterningerne med ??) er det sgisme noget af et spring at hoppe fra Saab til Toyata......

Pøj pøj med det :-))

 
At 16/3/10 10:45, Blogger susling said...

Kors nedsænket karrosseri! Fik jeg sgu da ikke tjekket. Nu gør du mig nervøs. Til gengæld ingen truckernosser eller bedekrans.

Men hun er ret lækker i øvrigt. Hun skinnede og strålede og der er sådan en bip-bip-lås og all mod cons. Jeg følte mig helt fremmedgjort over for alt det, der lyste og blinkede i hende. Nå, må leve med at hun er perker. Jeg er vel fanden heller rascist.

 
At 17/3/10 21:08, Blogger Dana Watsham said...

Tøhø ... så ser man lige den lille familie komme kørende i det røde lyn med worry beads dinglende fra bakspejlet ...

 
At 18/3/10 00:19, Anonymous Donald said...

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige, for som du er inde på er der forskel på pløjemarken her og gadekæret i Københavnstrup.

Jeg synes bare det lyder som en forkert bil, hvis pris-sammenligning med andre gode køb ikke er med i betragtningerne.

Jeg kører en 12 år gammel Fiat Punto, som måske bør skrottes snart iflg. værkstedet, men jeg har nu ikke tænkt mig at skrotte før om to år. (Fiat Punto fås til rimelige priser) :-)

 
At 18/3/10 07:54, Anonymous Susling said...

Dana: Jep,må købe mig sådan nogle! Man kan lige så godt være konskvent :-)

Donald: Vi har tjekket og sammenlignet. Og det er en yderst rimelig pris, vi har givet. Bilen har f.eks. kun kørt 40.000 km. Det er ikke meget for så gammel en bil. Til sammenlign. endte vores Saab 900i med at have kørt næsten 300.000 km. Vagn endte i øvrigt med at blive 20 år.
Bortset fra det er smag og behag jo forskellig. Jeg kunne f.eks. ikke forestille mig at købe en Fiat Punto :-)

 

Send en kommentar

<< Home