kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

10.3.10

Susling siger: Why fix it, if it ain't broken?

På visse områder er jeg meget flyvsk. Hvis noget keder mig eller ikke føles godt og rigtigt, så blafrer jeg lystigt videre. På andre områder er jeg til gengæld stabiliteten selv. Min filosofi er, at der ikke er grund til at ændre på noget, hvis det fungerer. På positivsiden betyder det, at jeg har mig det her langvarige ægteskab. På negativsiden, så er jeg typen, der bliver ringet op af TDC og noget så mindeligt bliver bedt om, at skifte mit oldekolle-abonnement ud. Det kan simpelthen ikke betale sig hverken for dem eller mig, at bevare det længere. På negativsiden er der vel også historien om Veterancruiseren "Vagn". Hvis vi/jeg ikke havde haft så dybe og intense følelser for ham, så havde vi kunne se lidt klarere og havde skiftet ham ud ved forrige syn (det havde vi så kunne tjene 10-15.000 på.)

Nå, men min hang til det stabile (og måske også dybt kedelige, hvis jeg skal være helt ærlig) betyder også, at jeg har haft den samme modefrisøse i nu næsten 17 år (og det giver altså pote på rabatsiden, skulle jeg hilse og sige), jeg går til den samme tandlæge også i mere end 20 år nu (også lidt rabatgivende der) og jeg er desuden kommet hos den samme optiker siden jeg var 18. Prøv lige at regne på den: 45 minus 18 er lig 27 år (tror jeg nok).

I dag ringede jeg ham op, fordi jeg skal have mig et nyt hold kontaktlinser. Vi snakker lidt frem og tilbage om, hvorvidt jeg har brug for en synsprøve og han spørger, om jeg har problemer med linserne.

Mig:"Æh, nej egentlig ikke. Jo, altså, jeg har det med at falde i søvn på sofaen med linserne i."
Min optiker:"Ja, det er altså ikke linsernes skyld."
Mig lettere rundforvirret: "Nej, nej, selvfølgelig ikke."
Min optiker:"Ja, for ellers ville jeg da sige, at du godt nok havde fået dig nogle kedelige linser!"
Mig i latterkramper og ude af stand til at sige andet end:"Mrfflll!!!"

Må man godt elske sin optiker, sin tandlæge og sin frisør?

Etiketter: ,

2 Comments:

At 11/3/10 09:18, Blogger Zette said...

Nix, ikke tandlægen. De er pr defination perfide og uelskbare. Man skal til gengæld elske sin fodterapeut!

 
At 13/3/10 20:26, Blogger Evi said...

jeg vil bare sige det hjælper altså gevaldigt når tandlægen ser godt ud og aldrig har dårlig ånde, så er det ligefør man tilgiver at han endnu en gang vil bore og ovenikøbet have en masse penge for det.

 

Send en kommentar

<< Home