kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.3.10

Susling om kvinder og mænd og lidt feminisme (sorry)

Det er egentlig underligt, at når man nævner det dersens feminisme, så er der nogle, der i den grad kommer op af stolen (Ja, ikke her. Her er tavst som graven. Begynder at spekulere på, om jeg overhovedet har nogen tilbage, der læser mig. Nå, ud til højre med det.) Bare man hvisker sådan noget som ligeløn eller bedre lønninger i kvindefag, eller glasloftet eller for få kvindelige eksperter i medierne eller, eller...you name it. For helt i sync er vi jo ikke endnu...Så kommer det: Er man feminist, så er man også mandehader. Sjovt nok, har jeg bemærket, at det faktisk er mænd (de yngre af dem), der kommer med de mest hadske udfald. (Men det er måske det, ordet i virkeligheden betyder: Hadende mænd?)

Personligt hader jeg altså ikke mænd. Nogle af mine bedste venner er mænd. Jeg nyder også at have sex med mænd (ai min mand selvfølgelig). Og jeg kan ret godt li' den maskuline tilgang til tingene. Ikke så meget klynk, men mere lidt sammenbidte tænder og så fixer vi den/det. Altså sådan som de lidt ældre mænd gør. For jeg synes da godt nok, jeg har mødt mænd, der er lidt yngre end mig, der klynker konstant. Kan hænde, at det skyldes, at de blev overset som små, fordi deres mødre havde alt for travlt med at komme ud på arbejdsmarkedet, brænde bh'er og synge: Hej Søster i basisgrupperne og til Abort-demoer? Det er absolut ikke utænkeligt. For jeg synes en del har tendenser til at være lidt mandschauvinistiske (fuck, nu kom jeg til at sige et grimt ord.)Men det, der kommer ud af deres mund, lyder grangiveligt sådan i mine øren. Men nok, hvis man lytter rigtig godt efter, mest som et godt gammeldags hadsk moderopgør.

Og nu vi er ved mødre. Så synes jeg egentlig godt, at vi kan bebrejde mødrene fra den gang. Yup, det synes jeg, for halvdelen af ansvaret for at opdrage sønnerne (og døtrene) har ligget på deres skuldre. (Gør det jo egentlig stadig). Og er der én ting, kvindekampen har været med til at smide ud med badevandet, så er det respekt for hinanden og især galanteriet. Og det er vist igen sønnerne af rødstrømperne, der går forrest der. Får jeg smækket en dør lige i hovedet, så er det med 100% garanti, dem i 30'erne, der gør det. Kan selvfølgelig være, at de ikke synes, at jeg er kærestemateriale, men forklar mig så, hvorfor mænd over 40 og unge knajte under 30 holder døren for mig. Eller flirter hyggeligt - bare fordi? Faktisk synes jeg, at de helt unge mænd hviler meget i sig selv (totalt generaliserende, I know) og udviser respekt for det andet køn (igen generaliserende, sorry).

Dem i 30'erne (eller egentlig er det mest dem sidst i 30'erne),de roder til gengæld rundt. Ai, de roder ikke rundt. De stræber. Efter materielle goder, efter lederposter (det er meget mere cool, at være leder end ekspert, synes de.) Efter perfektionisme. Begrebet metrosexuel er skabt af den generation. Begrebet drengeaftener blev skabt af den generation. Nu vil de også have Mandens internationale kampdag. De vil hele tiden have, fordi de føler sig snydt. Hvad de føler sig snydt for, ved jeg så ikke. Men jeg kan da godt se, at det ikke har været nemt at være en lille dreng, der ikke måtte lege krig og hele tiden så sin mors skosåler, fordi hun skulle ud på barrikaderne.

Nå, men tak for fri abort, muligheden for uddannelse, stemmeret og retten til at bestemme over egen krop. Men til jer fra den gang: Kunne I ikke lige dimse forbi jeres sønner og fortælle dem, at I elsker dem og at I gjorde det så godt, I kunne. Så kunne det være, at vi andre kan arbejde på, at gøre det endnu bedre for de næste generationer uden at skulle forholde os til det kor af mænd (og kvinder fra samme generation), der erklærer feminisme og kvindekamp for død.

Etiketter:

6 Comments:

At 9/3/10 11:10, Blogger Annettes space said...

Heeeyy Susling..kan du ikke se komikken...Så står vi her igen, med fletningerne langt ned i postkassen (ka desværre ikke indsætte nodetegn - øv).

Selvfølgelig har du da læsere - mig ihvertfald :-)

Og nu vil jeg for een gang skyld prøve med en lidt længere respons til dit indlæg her.....Jeg smider det på min blog, når jeg lige får det skrevet færdigt.

God dag :-)

 
At 9/3/10 11:46, Blogger susling said...

Kæmpe lerdrejede tekander med urtete, Trille og gigantviden om spekulum, tricomonas og vrede mod mænd, der svigter. Fedt,at være vidne til, når man er teenager og synes, at mænd og det dersens sex er begyndt at blive ret interessant :-)

Jeg venter spændt på dit indlæg.

 
At 9/3/10 12:51, Blogger Annettes space said...

http://annetteestrin.blogspot.com/2010/03/respons-pa-susling.html

 
At 9/3/10 19:35, Anonymous Anonym said...

Gu har du da læsere Susling :-)
Men jeg har ingen børn! Er selv vokset op som den ældste af tre søstre i 1960'erne, og den eneste der havde huslige pligter (så mange at jeg ikke selv havde lyst at få familie). Om mænd i 20'erne er bedre end dem i 30'erne... syns jeg pragteksemplarer i begge klasser - og det modsatte. Ikke noget særlig interessant synspunkt vel? :-)
Skriv lystigt videre Susling, du bliver læst - også selvom der ikke lige er noget at kommentere på - for vedkommende og velskrevet er det.
Nina

 
At 9/3/10 21:49, Blogger Regitze said...

jeg læser også med for sørensen da! men hvergang jeg sætter pennen til skærmen pt, bliver det bare til noget bløp.
hjernebløp er mit speciale pt. så jeg skal også lige bløppe over dette indlæg. men sgu da. muligvis har du sgu ret, du.

 
At 10/3/10 09:55, Blogger susling said...

Nina, jeg ved, at jeg generaliserer groft. Og selvfølgelig findes der prægtige mænd i alle aldre. Det er vel også nærmest for at få en pointe frem. I princippet er (efterhånden er det vist mere var) jeg jo lige så ansvarlig for, at opdrage både min søn og datter til lige og frie personer.

Regitze: Det med bløppene kender jeg også. Hører sig vel til en gang i mellem. Men jeg mener 100%, at der stadig er meget at arbejde for og med på ligestillingsfronten. Det mente min lille yndige 22-årige modefrisøse i øvrigt også i går, da vi snakkede kvindekamp, mens hun farvede mit hår :-)

 

Send en kommentar

<< Home