kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.3.10

Suslings fredag eftermiddag

Da jeg stod sent eftermiddag i går med et kæmpestort østrigsk grovsurdejsbrød, som skulle i ovnen, faldt den ene del af ovnlågen af. Den poppede simpelthen ud af hængslerne.Desperat skred jeg ind til naboen og spurgte om der var en mand i huset. (Jeg havde prøvet selv, at få lågen til at makke ret først). Han kom ind og baksede løs og i hælene på ham, kom hans små døtre. De hærgede så lige min stue (jeg er ikke klar til at få børnebørn, kan jeg godt mærke).

Imens vimsede Skumfidusen forvirret rundt, fordi hun er ved at pakke til en skoletur til Istanbul og var helt fortvivlet over, at de havde fået at vide, at de skulle have anstændigt tøj med. "Hvad er anstændigt tøj?", spurgte hun mig hele tiden "Keine Ahnung," hvislede jeg i forbifarten, mens jeg pendulerede fra det ene sted til det andet og skiftevis hentede værktøj til nabo-manden og forsøgte at holde små pilfingre fra min computer (har jeg sagt, at jeg ikke er klar til at få børnebørn endnu?)

Nabomanden gav op over for ovnlågen og så måtte jeg låne naboens ovn. Det gik den ene af de små pilfingre så meget op i, at hun løb frem og tilbage mellem min lejlighed og deres, for at holde øje med mit brød. Viste sig siden, at hun havde holdt så meget øje med brødet, at hun havde slukket for det. Imens var Anders kommet hjem fra overarbejdsdag og satte vipti-vupti ovnlågen på igen (har jo sagt, at han er min idealmand!) Og så faldt der lidt mere ro på (skulle jo også have lavet nogle naan-brød.) Men småpigerne hang stadig ud hos os og for at slippe af med dem, blev jeg nødt til at love den største, at jeg ville tage hende med på café søndag, for at drikke cacao. (Kors nævnte jeg, at børnebørn godt må vente?)

I mens havde DJ Brockhouse ringet og fortalt, at han var nået frem til Den Skønne og helvedeshuset, men at han havde mistet sit tørlæde i toget og i øvrigt havde meget ondt i halsen. I al forvirringen nåede jeg slet ikke at spørge, om han havde husket kondomer (Jeg er altså ikke klar til børnebørn endnu!).

Meget muligt, at små nyfødte får mig til at smelte og at det er skægt med små søde piger og drenge, der siger og gør de mest fantastiske ting. Men jeg er ikke klar til børnebørn endnu. Egentlig vil jeg helst bare nyde, at jeg ikke længere skal ligge på mine knæ og sortere barbiesko og Polly Pocketfigurer. Ikke længere skal træde henover og gå ned under en Actionman soldaterbane bestående af snor spændt ud i hele vores lejlighed i tre forskellige højder. At jeg ikke længere har riskoen for at glide tværs igennem entreen på en duploklods, når jeg er oppe, for at tisse midt om natten. At jeg har min seng for mig selv og blablablabla...

Og i aften skal jeg være helt alene med min elskede. Jeg har lagt en god flaske vin på køl.

Etiketter:

5 Comments:

At 13/3/10 13:50, Blogger Annettes space said...

Kan du så have en rigtig vidundelig lørdag aften med ham den dejlige, og nyde at i lidt endnu ikke har børnebørn :-))

Ps...slå dørklokken fra

 
At 13/3/10 23:54, Anonymous Christina i NZ said...

Håber alle problemerne er overstået så der bare er *nydelse* tilbage ;-)

 
At 14/3/10 00:59, Blogger Regitze said...

hahaha:)
(og tillykke med hele molivitten, Susling).

 
At 14/3/10 11:02, Blogger Zette said...

Du er sjov, Susling. Jeg har altid ønsket mig børnebørn, men ingen børn, den er nu altså heller ikke helt let at kringle.

Nød i flasken?

 
At 14/3/10 18:56, Blogger Beologen said...

Det ender med en klatibag.
Så kan du lære det ;-)

 

Send en kommentar

<< Home