kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

3.4.10

Susling om at shoppe med mænd

Min Bf'er, ikk', han er jo lissom gået fra Saab 900i (Suk, hulk) til en rød Toyota Corolla (som jo er den mest anvendte getaway car ever). I igår lørdag skulle vi ud og shoppe. Ikke til mig (suk), men til ham. Det gør nu ikke så meget. Han slider sit tøj op og når han siger, at han trænger, så er der virkelig tale om trængning!

Han vil så gerne have mig med. Ikke fordi, at han er usikker (eller det er han måske, når han som det første siger: "Dressman"?!) Ai, han ved godt, hvad han vil have, så vi lagde en slagplan:

1. Skatersko
2. Erstatning for gammel genbrugsruskindsjakke (som søn nu har overtaget...CO2 besparende, siger jeg bare!)

Mulige butikker:
  • Footlocker
  • Flavour (lækker streetbutik ved Gråbrødre Torv)
  • København (super genbrugsbutik i "Pisserenden". Undskyld mit københavnsk, men det kalder vi det altså!)
Footlocker døde på stedet. Ingen af os kunne holde det ud. Især fordi, den i øvrigt skægge ekspedient sagde, at Skaterhejs kunne vi kun finde i butikken oppe ved Rådhuspladsen.

"Undskyld, " sagde jeg til ham. Jeg er københavner, jeg går ikke på Strøget.
"Nå, nej, men I kan jo gå ned ad Strædet,"svarede han.
"Undskyld, men hørte du ikke, at jeg sagde, at jeg er københavner? Jeg ved ligesom godt, hvor jeg er!" (Han lo, heldigvis og så gik de to gamle patetiske ryvhuller videre).

Vi havnede så i Flavour lige ved Gråbrødre Torv. Det er en skaterbutik, der har eksisteret siden 1990'erne og hvis jeg skal blande mig i min mands påklædning, hvilket jeg synes, jeg skal, så er det ofte der vi lander. Det gjorde vi så også igår sammen med en hel masse andre shoppende PAR. I kid you not. Ikke en single fyr var der (bortset fra ekspedienterne) kun par. Mændene prøvede tøj og sko, mens kærester/koner og i enkelte tilfælde mødre kommenterede og kom med alternative forslag. Det var så påfaldende, at det næsten var komisk. Alle som én shoppede vi kvinder by proxy. Ikke en af os havde poser med dametøj under armen.

I Anders tilfælde var det rigtig heldigt, at han havde mig med. For pludselig sad han med to par sko og var massivt i tvivl. Stod det til ham gik han mest efter pasform og behagelighed. Jeg synes til gengæld, at han skulle vælge ud fra cool-faktoren. Og så var det, at jeg blev en rigtig Sugar Mama. (Og ville jo også gerne have et minimum af indflydelse på slutresultatet. Det er trods alt mig, der skal ses offentligt med ham.) Så jeg slog ud med armene og sagde:"Vi tager sgu da bare begge par!" (Det er derfor, at det er så vigtigt, at jeg er med. Uden mig bliver han nærig.) Anders så glad op på mig med to forskellige sko på fødderne og sagde:"Mener du det?" Jeps, det gjorde jeg. Måske står vi snart ansigt til ansigt med truende ruin, men i min bog kan vi lige så godt gøre det klædt med stil.

Til gengæld overrulede han mig mht. en ny jakke. Han købte simpelthed den mest pimpede 2. hand 1970'er læderjakke, der sagtens kunne fungere som rekvisit i Blacksplotationfilm. Selv mente han, at jakken mere mindede om sådan en som Andreas Bader fra Bader Meinhoff-gruppen gik i. Sådan kan man jo have sine forskellige konnotationer.

Og det er så her Toyota Corollaen kommer ind i billedet. For med den bil og jakke bør underlægningsmusikken til vores fremtidige færden rundt være Shaft.(Mellem os, så er det samme type jakke som Isac Hayes har på på billedet!!) Jeg skal bare lige finde ud af, hvordan jeg kommer til at matche ham. Tænker lidt i at få lavet en afro og anskaffe mig nogle storblomstrede cat-suits.

Etiketter:

8 Comments:

At 4/4/10 18:20, Anonymous Anonym said...

Sukker og spørger efterfølgende om, hvilken årgang Jeres stakkels dyt er?????

 
At 4/4/10 18:23, Blogger Beologen said...

Havnen forever cool :-)

 
At 5/4/10 22:52, Blogger Annettes space said...

Lyder som en helt fantastisk shoppetur...........:-))
Iøvrigt stemmer jeg FOR afro OG catsuit til dig!!!!!!!
Nå var det ikke en afstemning blandt læserne.....ØV....

 
At 7/4/10 12:49, Blogger Kagekonen said...

det er din skyld at jeg nu har kaffe i mit tastatur... her sidder man en stille formiddag - okay, godt så! tidlig eftermiddag og hygge-oversprings-surfer og pludselig ser jeg dig "iført Corolla og Shaft"... sjældent har jeg grint så meget :) tak!

 
At 7/4/10 13:03, Blogger Tina - omme i London said...

Jeg synes simpelthen det er for morsomt at koebenhavnere ikke vil gaa paa Stroeget. Nogle Londoners har det paa samme maade med Oxford Street. Jeg gaar hen hvor de saelger det jeg vil have. Om det er paa Oxford Street eller i East Ham er mig floejtende ligegyldigt. :)

 
At 8/4/10 10:15, Blogger susling said...

anjoe: Jeg tror den er fra 1996. Jeg har ikke helt styr på den del. Men den er ualmindlig velholdt, vores Carola.

Beo: Vi har jo en vis forpligtigelse til at holde stilen her på Havnen.

Anette: Min mor fik en gang lavet mikrofonhår - det var i halvfjerdserne. Tudegrimt var det. Må man godt melde pas på nye modetiltag, når man om en måned runder de 46?

Tina: Nogle gange bliver jeg jo nødt til at runde Strøget, men jeg laver altid genveje og smutveje. Jeg hader, at gå der. Og må jeg ikke bare en lille bitte smule påberåbe mig retten til at være Storbysniger? Det sidder lige så meget i hjertet på mig, som jeg tror Fuur gør hos dig. Man er vel hjemmeføding :-)

 
At 8/4/10 10:17, Blogger susling said...

Kagekonen: Du må ikke sende regningen for evt. ødelagt tastatur til mig. Mine børn skal have mad.

 
At 8/4/10 22:20, Blogger Tina - omme i London said...

LOL - saa stor hjemmefoeding er jeg ikke, trods alt. :) Jeg kommer alle steder, man skulle jo noedigt gaa glip af noget. :)

 

Send en kommentar

<< Home