kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

23.2.10

Susling om overspringshandlinger og fitness

Jeg må indrømme, at jeg synes, at alt det her fitness-hejs, jeg har kastet mig ud i, er ganske glimrende overspringshandlinger. Vi ved jo godt, at man som ledig skal sidde klar ved tastaturet fra kl. 9.00 dut dagligt og betragte sig selv som professionel jobsøger ansat af staten. Men det kan jeg jo ikke, når jeg både skal gå til poweryoga og pilates og oveni lige krydre lidt med en dag eller to ved maskinerne. Jeg ved godt, at det er en lille bitte smule, at stæse væk fra realiteterne og jeg skal også have skaffet mig det her job. Man kan bare ikke tænke på det 24-7. Det bliver man altså underlig af.

Min oprindelige undskyldning for mit nye fitnessliv var, at jeg jo ikke kunne gå til jobsamtaler og være fed. Gammel og fed og med begyndende rynker. Hvem fanden vil ansætte sådan en, når man kan få sig en saftspændt pige i 30'erne?

Det var ihvertfald undskyldningen for at troppe op i fitnesshallerne i starten. Nu efter 2 mdr.s fitnessificering, så handler mine nye overspringshandlinger om noget helt andet. Det har nemlig konsekvenser, det skidt:

  1. Jeg, der hader alt, hvad der ligner sport og helst ikke vil anstrenge mig mere end allerhøjst nødvendigt, er nærmest blevet afhængig af fitness. Jeg SKAL simpelthen lave et eller andet min. 3 gange om ugen, ellers bliver jeg utidig. Det kan så godt være, at jeg i en poweryogatime kaster et hemmeligt blik på uret og tænker: "Hvornår stopper det her helvede?" Men bagefter. Bagefter er det som at gå på vat og roser.
  2. Jeg er begyndt at interessere mig for fitness-outfits. Seriøst. Ser jeg bare snerten af en sweatsshirt eller et par lækre tights, så tænker jeg:"Hm...gad vide om det ikke lige var mig?" Jeg abonnerer også på Iform! Costume, Eurowoman og næste sæsons skomode lader mig til gengæld helt kold. So yesterday
  3. Min mand tog mig om livet forleden dag, fordi han ville give mig et kram og pludselig udbryder han:"Hvor er dine lovehandles?" "Ja, hvor er de?," svarer jeg undrende og mærker på mig selv. Min første tanke er, at jeg må være blevet ramt af en alvorlig sygdom. For sådan en gang bette pilates og lidt riven i jern kan da ikke være årsagen alene. Men det er det så åbenbart.
  4. Jeg tager tilløb til et rygestop. Man kan ikke både være sportssmækker og ryger!
Det korte af det lange er, at jeg stadig er gammel, med begyndende rynker, men til gengæld lidt mindre fed og lidt mere glad. Jeg håber vores kære beskæftigelsesminister tilgiver mig mine overspring?!

Etiketter: ,

4 Comments:

At 23/2/10 13:53, Blogger Lotte said...

:-) Bliver sgu helt glad af at læse dit indlæg. Hvis bare flere gjorde som du...

 
At 23/2/10 14:07, Blogger susling said...

Er der ikke noget med, at man kan få lægeordineret motion? Det synes jeg faktisk er ret godt tænkt. For mig føles det i hvertfald som at tage mit liv i mine egne hænder og jeg har også slæbt min lidt nedtrykte veninde med i fitnesscentret i dag. Hun blomstrede op.

Mht. job, så kommer det jo nok, når jeg støder på det helt rigtige for mig. Det er stadig det, jeg leder efter. Nu dog mere smækker og saftspændt.

 
At 23/2/10 16:32, Anonymous Donald said...

Hvad mon en arbejdsløs beskæftigelsesminister vil sige til det? Hmmm ... jeg tror man skal passe på med jobsøgning på stopur; der må være noget andet, som spiller en rolle uden at man tænker så meget over det, noget med at man finder sine ligesindede.

Det er mycket interessant at du virkelig får noget ud af Pilates. Jeg orker næsten ikke at tage på jogging, når jeg hele tiden er ved at glide i is under sne, men inspireret af det du skriver kunne jeg godt begynde at tænke i andre baner.

Fedt ... øh jeg mener, godt :-)

 
At 24/2/10 09:58, Blogger susling said...

Donald: Pilates er faktisk ret hårdt - det hele foregår ved hjælp af mavemusklerne og torso og så er der noget med åndedrættet, som jeg endnu ikke helt har styr på - er absolut ikke verdensmester. Men det man siger det er, at man med bare 3 X 20 min. pilates om ugen kan få en superstram krop og en flot holdning.
Helt der er jeg så ikke endnu, men jeg arbejder på det :-)

 

Send en kommentar

<< Home