kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

19.2.10

Susling i spørgehjørnet I

Nogle gange så går jeg rundt og undrer mig dybt over en masse småting, der farer forbi mit sind eller mine øjne på en helt almindelig dag. Mange af tingene er ikke store nok til en længere filosofisk udredning. De er bare så'n: M'kay? Hvad skete der lige der?

F.eks.
Jeg cykler afsted efter yoga. Bag mig cykler en af de her typer, der har klistret en mobil til øret. (Jeg tror faktisk også den sidder der, når de sover, hvilket vel tilføjer en ny dimension til begrebet at tale i søvne). Jeg cykler derudaf med hendes kværnen i nakken. Pludselig kommer der en meget stor flok udenlandske mænd gående i mod os. På cykelstien. De flytter sig ikke, men prøver tværtimod at stoppe mig i et kikset lægge-an-på-alle-piger-forsøg. Nu er jeg jo ikke københavner-chick for ingen ting (og jeg havde spottet, at de var udlændinge), så jeg råber bare på bedste rejekonemanér: "I'm fucking not in the mood for this!", mens jeg pløjer mig igennem casanovaerne med bister mine.
De laver selvfølgelig samme stunt med hende bag mig og hun begynder at råbe og hvine hysterisk på dansk. Jeg cykler videre og pludselig hører jeg hende bag mig igen. Hun har nu genoptaget sin mobilkværnen og jeg kan høre, hvordan hun skælder og smælder løs over den lille episode til den hun har ringet op. Det er så en af de ting, hvor jeg må sige: "Huh?" Hvorfor hidser hun sig sådan op? Og hvorfor har hun sådan et mega kommunikationsbehov?

Jeg har en anden en:
Vores kære Folke Pia har fået en mordtrussel. Det har Per Clausen fra Enhedslisten også. Og så vidt jeg kan forstå er det almindeligt, at folketingspolitikere modtager mordtrusler (der med ikke sagt, at det er ok.) Men: Hvorfor flyder samtlige sendeflader over med Folke Pias mordtrussel og ikke Per Clausens? Er det fordi, det er farligere at blive truet af en somalier end af en ny-nazist? "Huh"?

Og den sidste:
Min søn og hans smukke kæreste kom i går ud fra hans værelse. Begge med rottehaler og sminke, som de havde lavet på hinanden. Hvad har vi lige gang i der? Noget seriøs bonding?

Etiketter:

4 Comments:

At 19/2/10 12:38, Anonymous Annette i Barcelona said...

1. Pas... (nogle mennesker altså... - må ville manden ikke lytte til hende derhjemme?)

2. Tror bare at folk vil sladre mere... eller gnide sig i hænderne... eller snakke mere... eller... om Pia end om Per... og det er jo overskrifterne der sælger ved vi nok... - men enig! det burde være det samme.

3. Tjaaa.... men bare de har det sjovt så længe.

 
At 19/2/10 21:18, Blogger Inge said...

1. Ja hun er sgu irriterende, og det er hende i toget der fortæller alt, og det er virkelig ALT om weekendens oplevelser også... Gid hun ville få sig et liv..

2. Jeg ville ønske at ingen ville true Pia, så kunne vi slippe for at høre om og på hende

3. Fedt, de hygger sig og ville lige teste om du var med endnu :-))

 
At 20/2/10 08:54, Blogger Zette said...

Jeg tror nu nok, nummer 3 gør mig mest utryg. De er da fyldt 10 år ikke?

 
At 20/2/10 20:05, Blogger Dana Watsham said...

Så længe det ikke er seriøs bondage i entréen ....

Spøg til side, de der 'jeg vil skide på at det ikke er sikkert at cykle med mobilen for øret'-typer giver også mig røde knopper. Jeg har oplevet en, som bragede ind i en fodgænger (det er jo osse vigtigere at underholde om den der feeeede jakke hos kædebutik XXX end at se sig for), og som derefter overfusede samme fodgænger ... møgko!

Trusler er uacceptable uanset hvem og hvad. Det burde jammer og ynk også være.

 

Send en kommentar

<< Home