kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

12.2.10

Susling i byen

Åh, nej, så sad jeg der mellem pelse og diplomater og fik et indestængt grineflip over en kinesisk plastikpopsanger, der sang så højt, at højtalerne blev overstyrede og forøvrigt forstod jeg ikke, hvad det var han sang om og hvorfor han skulle synge to meget, meget lange sange, hvor han led noget så grusomt en smerte, der rimmede på hjerte (og hans outfit med en gigastor trelaget rød butterfly med pailetter gjorde det ikke bedre). Det var så efter, at Bertel Bims og den kinesiske ambassadør havde stået på scenen og forsikret os og hinanden om, hvor rodfæstet det dansk-kinesiske samarbejde var. Midt i deres taler fik jeg en afsindig trang til at råbe: Free Tibet! Men det turde jeg sgu' da ikke.

Da jeg i pausen så Morten Messersmidt spankulere rundt i smoking, så skodede jeg smøgen og hvislede til Anders, at nu var vi dem, der var skredet.
Man skulle i øvrigt også selv betale for drinks og garderobe. Det kunne de rige kinesiske svin, der opkøber alt i hele verden, da godt have leveret, når det nu var en jubilæumsaften. 60 år for det dansk-kinesiske samarbejde. Kors. Jeg kommer aldrig til at mingle med establishmentet.
Men hende, der spillede på sådan en traditionel kinesisk zitarlignende ting var fantastisk. (Jeg er jo ikke rindalist).

Nu overvejer vi, hvordan vi bedst kan plage vores diplomatven, der pludselig havde meget travlt med at rejse og lige stak os billetterne. Måske skal han have Maos den lille røde som tak ?!

PS. Nu går vi ind i Tigerens år.

Etiketter:

5 Comments:

At 12/2/10 23:20, Blogger Annettes space said...

Du godeste :-)
Det havde ellers været vildt morsomt at åbne avisen imorgen tidlig HVIS du havde råbt som du lystede...Er ret sikker på du havde fået spalteplads :-)

 
At 13/2/10 07:37, Blogger Inge said...

:-)) jeg gir' Annette ret, de billeder og den artikel, gad jeg godt ha' siddet og klukket over nu...
God weekend, håber du finder en passende takkegave.

 
At 13/2/10 19:41, Blogger Gittemay said...

Jeg tror, du havde scoret forsiden :-)
Griner stadig højt :-))). Du fik dig da en på opleveren....og finder vel nok en gave, der passer - der er vist noget med at Morten M. har lavet en CD...:-)))).

KH Gittemay

 
At 14/2/10 08:30, Anonymous Sif said...

Holy crap, det lyder som en funtastisk aften. På en bizar måde. Kunne du ikke lige have spændt ben for ham Skemageren inden I gik?

 
At 14/2/10 13:27, Blogger susling said...

Kære alle,
jeg er ikke så engageret i tibetaneres sag, at jeg turde risikere, at blivet nakket af kinesiske sikkerhedsfolk. Det kom lissom bare helt spontant, fordi det der blev sagt skreg så meget til himlen. Men hvad, jeg er jo heller ikke statsleder.

Bortset fra det, så hader jeg at mingle med establishmentet. Det er så konformt,det der foregår. Uvist af hvilken årsag, så rammer det mig en gang i mellem. Jeg opsøger det bestemt ikke selv.

Kunn forøvrigt godt have kastet mig om M.M's ben og lavet en tackling. Han spankulerede ret tæt forbi mig. Men jeg ville ikke snavse min sorte ruskindsnederdel til. Så nu også Margrethe Vestager - så alle mand var af huse. (Nogen burde forøvrigt have fortalt hende, at den der numselængde kjole, hun havde valgt sig, ikke matcher en fyrreårigs ben.)

Tsk,tsk...

 

Send en kommentar

<< Home