kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

11.2.10

Susling synes, at det er svært at være hip som 45 årig

Jeg har lagt mærke til, at det er hipt at ha' sig en taknemmelighedskonto.Sådan én skal jeg da også ha´mig. Man vil jo gerne være hip.

Nu er det selvfølgelig så som så, hvor hip man kan være som 45-årig. Der her aldersstigma sætter jo helt naturligt nogle grænser, hvis man gerne vil ældes med yde og f.eks. ikke vil ende op med at ligne en udsmattet udgave af Anni Fønsby. Men at være 45 betyder ikke, at jeg ikke har øjne i hovedet og hemmelige længsler. F.eks. er jeg ret vild med de lårlange støvler mange har lige nu. Jeg har faktisk også haft et par for nogle år siden. (Den gang var jeg den eneste hippe og det er ret kedeligt at være hip, når andre ikke er klar over, at man er det!)


Jeg er også ret vild med den læderbølge, der har ramt os. (Der har jeg også været tidligere). Men for det første kan jeg ikke lukke mine sorte læderbukser (og de knirker forøvrigt også), for det andet, så synes jeg, at det er mere fixt med en størrelse medium lædergamashe (lidt has been med stadig cool) end en størrelse XL. For det tredje har jeg ikke råd til de læderkjoler, jeg har set på.

Visse ting er med andre ord komplet lukket land for mig. (Jeg er også begyndt at få små rynker under øjnene. Det matcher bare ikke en skid af alt det hippe, der er lige nu.)

Men altså, så var det jo at jeg tænkte, at det her hip-noget, det gider jeg da stadig. Jeg skal bare vælge mine våben med omhu. (Har prøvet strik! Skulle være meget hipt. Har p.t. produceret 20 cm af et for/bagstykke(?) med snoninger til noget jeg ikke rigtig ved, hvad skal blive til, fordi jeg bare lige sådan strikkede ud af hovedet. Strikketøjet var forøvrigt også vildt støvet, da jeg hev det frem forleden dag. Tænker dog på, om man ikke skulle tage en gammel firserdille op igen. Jeg har stadig træpinde størrelse 12 og med lidt mohair i pangfarver og lige op og ned-strik med bådudskæring, så kunne man måske være med - igen?! JO, det er hammer hipt. Eller så gør jeg det hipt.)

Nå, men det var den her taknemmelighedskonto. Den burde da være lige til at gå til:

  • Lyst om morgenen kl. 7.00
  • Fugle synger
  • Får lidenskabeligt morgenkys
  • Sol skinner på skidenbrun sne
  • Er ved at falde af cyklen med frostskader
  • Bliver næsten pløjet ned af somalierpar
  • Er ved at blive kvalt af tandlægeting i munden
  • Har elektrisk huehår
  • River hul på brandsår i supermarked og bløder ned på varebåndet
  • Kommer hjem til teenageinficeret hjem
  • Skal skrive jobansøgninger
  • Noterer på den indre rengøringsliste, at mændene i mit liv har tisset et stykke af vores toilet tetosteron-blåt-stribet
  • Er løbet tør for rugbrød og alm. brød. Bliver nødt til at bage (igen, igen)
  • Har for meget vasketøj og kun to smøger, men masser af nikoretter (det er hipt at være ikke-ryger)

Sådan! Færdig arbejde! Hip med de hippe. Det er mig, Susling Jodlio. (I må gerne få min autograf).

Etiketter:

1 Comments:

At 11/2/10 16:34, Blogger Zette said...

Hey, så er jeg også hip - jeg kan også få elektrisk huehår - og det endda helt uden hue

 

Send en kommentar

<< Home