kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.1.10

Susling på fit-trip

Fjerdedagen med fitness (jeg tog lige to dage i rap) og jeg kan vist roligt kontatere, at hvis jeg på noget tidspunkt var i tvivl om, om jeg stadig har muskler, så er de der endnu og de lider, de små forsømte stakler. F.eks. margrethe-musklen og mine biceps.

Jeg var forøvrigt derovre på et nyt tidspunkt og det er nok ikke et tidspunkt, jeg vil dyrke fremover. Det var nemlig "Bad Boy hour". Store mænd med store muskler og mange, mange, mange tato'er. Det følte jeg lissom ikke rigtig gik i spænd med mine truntede husmorsceancer på cross traineren eller ved den der triceps/biceps ting, hvor jeg max. kunne løfte 25 kg. Ikke, at der er nogen, der generer nogen. Den slags gør vi ikke. Men det var lissom bare ikke min scene og jeg blev lidt træt af hele tiden at skulle løfte vægtpinden fra 100 kg. til 20 og så alligevel skulle hive desperat og højrød i hovedet i alle de snore og håndtag og stænger, sådan nogle monstrumer er udstyret med, for at løfte bare en smule af de dersens jernplader.

Men jeg giver fanjensme ikke op! Det her er noget af det bedste, jeg har gjort for mig selv i meget lang tid og drømmen er jo, at jeg igen kan genkende min krop og vinke goddag til folket uden at overarmene flapper. For i virkeligheden er 45 jo ingen alder eller rettere alderen, hvor man stadig kan nå at rette op på ting og at ændre kurs. Og det er lige præcis det, jeg har sat mig for. Såvel fysisk som arbejdsmæssigt. 2010 - here I come!


Etiketter: ,

4 Comments:

At 13/1/10 17:16, Blogger Pernille said...

Pas på hvis du møder hjælpsomme ældre herrer, der træner regelmæssigt, er bomstærke og ser tyve år yngre ud, end de er. Sidste jeg trænede rendte jeg ind i sådan en. Han vidste alt og var rigtig god til at hjælpe og komme med gode ideer... han glemte bare at vi (vi var et par stykker, han forbarmede sig over) ikke kunne løfte, endsige klare ligeså mange gentagelser som han... Jeg endte med at have ondt i tre uger... det tror jeg altså ikke er sundt :)

Men ellers: Jeg synes du er sej - Go Girl :D

 
At 13/1/10 19:27, Anonymous Annette i Barcelona said...

...Damn, jeg skulle aldrig have læst det her indlæg... ;-)
Nu sidder jeg her og får dårlig samvittighed... - jeg er en glad betaler til mit fitness center, men det er vist ret længe siden jeg har besøgt dem... - måske jeg skulle kiggge forbi en af dagene... (?)

 
At 13/1/10 23:03, Blogger Lotte said...

Du er sej!

Lige et opklarende spørgsmål: Er Margrethe-musklen det samme som en bingo-vingen?

 
At 14/1/10 10:44, Blogger susling said...

@Pernille: Hahahahaha...sikken en historie! Tak for grinet og jeg skal nok passe på.

@Anette: Jeg tror ikke liiige, at du er den, der skal have dårlig samvittighed. Du er vist ret fysisk aktiv. Selv går jeg også og tænker lidt på at begynde og vandre igen (lige som dig) og lidt mere end tidligere. Jeg holder meget af det og så kan jeg kombinere det med min hang til, at finde spiselige ting i naturen.

@Lotten: Sej? Hvem mig? Jeg føler mig ikke særlig sej. Mere så'n lidt husmor-agtig :-)
Og jep: Margrethe-musklen er bingovingen. Flap, flap...;-)

 

Send en kommentar

<< Home