kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

31.12.09

Suslings nytår

Ungerne er afsat forlængst. Dj Brockhouse er draget afsted til kyssehimlen hos sin udkårne (som han nu vil giftes med!!) og Skumfidusen tripper rundt med guld på neglene og i en gudindesmuk kjole med draperinger og guldbroderier ved taljen - snart klar til at fejre det nye år med sine venner.

Vi var også inviteret ud, men vi takkede pænt nej og går i stedet og gnaver og smælder af hinanden. Det har vi gjort de sidste tre dage og det fortsætter vi sikkert med henover østers, skovdue med estragon-fløde-vermouthsosse og resterne af julekagen. Når vi skåler i martini, vin og til sidst champagne, vil vi skælde og smælde og fortælle hinanden om alt det, den anden gør galt og som det gamle ægtepar vi er, vil vi som sædvanligt ende med, at sige til hinanden, at vi elsker hinanden og ikke vil bytte for en million.

Skal sandheden frem - og det skal den jo - så handler det her jo ikke om ham og mig - det handler om Det. Det at vi egentlig ikke gider småborgerlig limbo, hvor den ene dag tager den anden. Vi gider noget mere, noget andet, noget jais ne sais qou? Meget muligt, at andre finder trøst og indhold i gentagelser og traditioner. Vi gør ikke. Men hvad sætter man istedet? Og det er vel det, der binder os sammen. At ville noget andet. Udfordringen er så, at finde dette andet.

Nå, men det er jo ikke meningen, at man skal tampe løs i eksistentialisme. Det er alt for stort et billede at male op. Der er jo også de små ting:

  • Skal tabe mig ti kilo, så jeg kan dele tøj med Skumfidus. Dels får jeg mit eget ret dyre tøj tilbage, dels har hun købt sig flere gudindesmukke kjoler, som også lige er min stil og så kan vi dele lige over
  • Skal have skaffet mig job med penge - helst job med mening. Har en plan, har været megatæt på flere gange, må fortsætte kampagne
  • Skal have mere sex og kærlighed i tyveti. Det har skrabet bunden en anelse mere, end jeg synes, jeg fortjener
  • Skal fortsætte bageriet. Har været fantastisk at opdage, at det kan jeg og jeg er god til det
  • Skal have nyt køkken. Har ventet på det i nu tre år. Lejerbo og Københavns Kommune sadler ikke samme dag som æggene er lagt
  • Skal bevare smilerynker og opadvendte mundvige og indre ro uanset, hvad tyveti bringer. Den ro jeg har fået i år har været alle manglende lønudbetalinger værd

Hvad der ellers kommer ser jeg bare frem til. Det skal nok blive ok.

Godt nytår til alle!

Etiketter: ,

11 Comments:

At 31/12/09 14:15, Blogger Skribenten said...

Kære Susling.

Rigtigt godt nytår her fra mig. Jeg selv har nok ikke brug for så meget omskiftelighed, men jeg kan kun slutte mig til din liste og finde nogle gode mål for det nye år.

Dette år har været en øvår på mange måder, men der er også gode ting at fremhæve, såsom at jeg mødte dig din skønne kvinde :)

Jeg ser frem til mange flere sammenrend af en slags og håber at jeres aften bliver som I har planlagt hehe

Mange knus og kærlige hilsener
Henriette

 
At 31/12/09 14:20, Blogger susling said...

I lige måde min smukke. Det har været godt at møde dig :-) meget. Ser frem til mange flere berigende meningsudvekslinger.

Godt nytår til dig og dine!

 
At 31/12/09 14:22, Blogger Gittemay said...

Kære Susling
Jeg ønsker dig et rigtigt forrygende nytår. Tak for kommentarerne på min blog - og tak for vores lange snakke :-))).
Jeg håber, I finder det 'andet' - kan fint følge din tankegang :-). Eksistentialisme eller ej - det er dælme vigtigt indimellem at stille sig op og spørge, hvorfor man egentlig gør, det man gør - og om det egentlig stadig er det, man vil. Ellers bliver det hele netop til gentagelser og mageløs bevidstløshed.

Kærligst Gittemay

 
At 31/12/09 15:07, Blogger Sifka said...

Glædeligt nytår. Håber, du stadig kigger forbi i det nye?

 
At 31/12/09 15:14, Blogger susling said...

Gittemay, sidder her med en chailatte, som min datter har lavet til mig :-) og kan forsikre dig om, at vi er på sporet. Ikke verdensomvæltende, men vi snakker om noget med at vandre sådan i større stil og at spise naturen...Det er en start :-)

 
At 31/12/09 15:16, Blogger susling said...

Kære Sifka,
vi skal da ha' mere B&B eller hvad der ellers kan kreeres i Skurvognen. Selv strikketøj går jeg med til - så kan det være jeg endelig kommer over rampen. Du melder bare ud og jeg stiller op :-)

Godt nytår til dig!

 
At 31/12/09 15:16, Blogger Beologen said...

Godt Nytår, Susling.

Tak for mange gode tanker.

Jeg vil sgu også lære at bage i 2010 - men det bli'r nok i en lidt anden betydning ;-)

hep

Beo

 
At 31/12/09 16:04, Blogger Lotte said...

Godt nytår til dig også!
Det har været en fornøjelse både at møde dig og at læse med her i 2009.
Du gør dig nogle tanker, som jeg nikker genkendende til og som jeg i vidt omfang også gør til mine mål for det år, som kommer. Noget andet, noget mere. Det bliver mit 2010.
Jeg håber, at tyveti bringer dig alt det, du ønsker dig af det!!!

 
At 31/12/09 17:25, Anonymous Anonym said...

Godt Nytår, Susling.
Og tak for alle de kreative, sjove og fine tanker og kommentarer i 2009.

KH Nina

 
At 1/1/10 17:52, Blogger Maria said...

Rigtig fantastisk godt nytår til dig og dine !

 
At 3/1/10 22:38, Blogger Kagekonen said...

har fået en lidt langsom start på det nye år, men kan sagtens genkende dine tanker... Håber at vi ramler ind i hinanden igen for dit bekendtskab er berigende.

 

Send en kommentar

<< Home