kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

21.12.09

Susling siger: Young love

Skumfidusen går rundt og sørger lidt og Dj Brockhouse kører tværs over Sjælland flere gange på en uge, for at være sammen med sin udkårne.

De er kort sagt godt i gang med kærlighedens mange sider.

Det er nu ikke sådan, at Skumfidusen er helt nede, men bruddet med Cykelmyggen har gnavet lidt i hendes selvværd. Nu går hun pludselig rundt og synes, at hun er for tyk og forkert. Kun i glimt selvfølgelig. Men alligevel. Det er jo ikke noget en mor kan gøre så meget ved. Heldigvis har hun venner, der kan og det hjælper især, når en af hendes mandlige skolekammerater siger, at de fleste drenge i omgangskredsen er ret vilde med hende, og at de synes ham Cykelmyggen, da må være godt åndsvag.

Personligt går jeg ikke ind for, at man skal finde sit selvværd gennem andre - og da slet ikke en mand/mænd. Det troede jeg sådan set også, at jeg havde lært min datter - at man skal finde den slags i sig selv. Omvendt kan man jo ikke helt sige sig fri fra det faktum, at man bliver smukkere og stærkere via andres kærlighed. Vi er sociale dyr og jeg kan da godt mærke, at jeg bliver gladere for min krop, når Anders stryger den.

Det jeg godt kan spekulere lidt på sådan kærligheds wise, det er, om vi som forældre måske har sat barren lidt for højt? Vi er jo ungdomskærester og har formået at holde sammen i rigtig mange år. Det er det ungerne er vokset op med og det er det, de selv søger. Det er jo bare ikke alle forundt og så skal der kysses nogle frøer, før det hele falder på plads. Hvis det overhovedet falder på plads. For hvad nu, hvis den, der er det perfekte match, går rundt i Japan eller er gift med en anden?

Lige nu synes Dj Brockhouse, at han har fundet det perfekte match og skøn det er hun. Både med kontaktlinser og briller. Både med sat hår og rodet sovekammerhår. Når hun hyggenynner og når hun sidder med store klare og tænksomme øjne og fortæller om sine fremtidsplaner.

Lige som Cykelmyggen havde, så har hun en plads under min vinge. Men kors, hvor bliver man ked på mor-måden, når de flyver væk igen.

Etiketter: , ,

2 Comments:

At 21/12/09 12:18, Blogger Pernille said...

bedre sent end aldrig.
Jeg vil bare lige sige, at jeg fryd har læst hele din dækning af topmødet :)

Helt igennem gennemført :)

 
At 21/12/09 13:53, Blogger susling said...

Ja, bedre sent end aldrig :-)

Synes mine skriblerier om Klimatopmødet var skægge? Det er jeg glad for at høre. Jeg morede mig i hvertfald selv. Nu må vi se, hvad jeg ellers kan finde på. Pønser lidt på, at eksperimentere med at skære endnu mere ned i vores klimasvineri og så skrive om det. Men sig det endelig ikke til mine unger.

 

Send en kommentar

<< Home