kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

7.1.10

Susling råber: Kan vi så se, at få noget folkelig debat!

Nu skrev jeg det ikke her på min ydmyge blog, men jeg kan edderperkeme garantere jer for, at jeg tænkte det, da jeg første gang hørte om, hvordan Kurt Westergaard reagerede, da en attentatmand smadrede hans fordør. HAN LOD SIT BARNEBARN SIDDE - for selv at søge i dækning.

Kryster og kujon, råbte jeg. Jeg råbte også, at nu gad jeg fandme ikke længere høre om den højreradikale nar og hans skide tegning eller om, at han nu skal have 30 mænd til at bevogte ham. Hvad dælen?! Er han livsvigtig for nationalstatens overlevelse eller hvad? Er det fordi han er blevet et symbol på Den ægte danske kulturelle ytringsfrihed, som den er defineret af højrefløjen? Og hvad, hvis - og dette er bare et tankeeksperiment -man brugte den resource 30 mænd er på, at beskydte voldsramte kvinder i stedet? De er da også vigtige samfundsborgere i et lige og demokratisk land som DK, sku' jeg mene.


Men hvilken forskel ville det gøre, at jeg skrev alt det her, tænkte jeg så også? Ikke meget. Så det er jo godt, at kvinder som Karen Thisted med tale- og lyttetid og kendisværdi, i det mindste siger noget, tænkte jeg som det næste. Vi er jo ikke lige for loven og for medierne. Nogle er mere lige end andre.

Men så var det jeg også tænkte: "Hvad om folket nu kom ud af deres komfortzone og deres skønmalede blomsterbuske og sagde noget? Sådan virkelig sagde noget, der talte på et højere plan? Brugte det lille hjørne af taletid de havde, f.eks. på deres blog og meldte rent mel i posen.
Hvad hvis en stemme blev til mange stemmer?" Måske er det demokraten i mig, der tror på folket. Men jeg kan ikke lade være. Det er lissom det, jeg er opdraget med.

Så lad os for fanden se, at få noget debat. Lad os diskutere om det er ok, at varetægtsfængsle klimaaktivister i 20 dage. Om vi vil være med til at arrestere folk eller smide dem ud af landet på formodning om, at de måske eventuelt i fremtiden vil have intentionen om, at udøve en terrorhandling eller forbrydelse. Lad os diskutere, hvordan vi gerne vil ha' vores land ser ud.
Lad os diskutere de her skide Muhammed-tegninger. Lad os diskutere religionsfrihed. Lad os vise verden, at vi i virkeligheden ikke er smålige og racististiske, men faktisk er og har noget vi kan være stolte af.

Men - suk - måske er det bare mig der er naiv?

Etiketter:

5 Comments:

At 7/1/10 15:54, Blogger Marie said...

ENIG!! Yay for dig, Susling.

 
At 7/1/10 17:46, Blogger Gittemay said...

Ups - der var jeg så liiige bagud i forhold til nyheder. Men jeg vil da skynde mig at råbe i kor med dig! Vorherrebevares! Mage til svagpisser - undskyld mit franske.
Jeg er fuldstændig enig med dig, Susling. NU er det blevet for bizart til min smag. Har undret mig stort over tanker om sikkerhedsvagter osv. Jeg mener - han har jo ligesom selv valgt. Han kævler og bævler om de tegninger. Bor på en kendt adresse. Lader aldrig én glemme nogetsomhelst - men bliver tværtimod ved med at trække kaninen op ad hatten. Han må da efterhånden lave nogle konklusioner selv. Det er længe siden, der var noget principielt over hans 'kamp' - nu er det bare latterligt. Og hylende dyrt for et samfund, som har mange mange mere trængende. Der er jo kvinder, der bliver slået ihjel af eks'er....nej, jeg er målløs.
Tygger lige på 'sagen'.

KH Gittemay

 
At 7/1/10 19:06, Blogger Zette said...

Ham Kurt W er jeg også bare så træt af, den sure bums, jeg tænkte det samme som dig med barnebarnet, men råbte det bare ikke så højt. Men jeg er så træt af at hans kedelige fjæs fylder min skærm sammen med Peter skråtups. Det er lige før man ønsker, at de havde fået ram på KW, for så ville da i hvert fald omtalen være mere dækkende end det niveau, vi ser lige nu. Men naturligvis ønsker jeg ikke død over andre - men gerne lidt torturende pine.
Hmpf!

 
At 7/1/10 21:10, Blogger Lotte said...

Hvis jeg havde ordet lidt mere i min magt, ville jeg også gale op! Du skriver alt det, jeg også har tænkt - og du gør det bedre, end jeg kunne gøre, selv hvis jeg satte mig og brugte en masse tid på at formulere min harme til noget læseligt.
For JA! Gu' er det for meget! Alt alt for meget. Kæden er hoppet totalt af på Christiansborg...

 
At 8/1/10 09:26, Blogger Sifka said...

Meget, meget enig, men har selv et problem med at formulere tanker om politiske ting og tilstande på skrift.

Jeg gad godt, diskutere tingene i Skurvognen en dag.

 

Send en kommentar

<< Home