kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

24.1.10

Susling på den karmaagtige måde

Altså, vi skændes stadig lidt med hinanden om, om det var Nina Hagen, vi så på Christianshavns Torv i går. Jeg mener en midaldrende kvinde iført kæmpe dusket læglang lamapels, sylespidse, stilet- leopardskindsstøvler, lædergamasher og nittetrusse, samt højt touperet hårlakhår? Jamen, hvad siger I? Vi ved, hun har venner på Christiania...så det ku' godt have været hende! Nu er jeg normalt ikke sucker for kendiser, men der er noget ved de gamle punk-korifæer, der gør mig lidt fjollet. Kan stadig ikke finde ud af at hilse på Steen Jørgensen og Lars Top, selv om de bare er nogen, der bor her i hoodet.

Det vi til gengæld ikke skændes så meget om, er at vi nok ikke længere skal tage imod invitationer til festivitas hos Anders' ældste bror og hans kone i Fredby. Det går simpelthen ikke. For hver gang vi sidder der med gaver og alle sæder fyldt op, så strejker den gamle veterancruiser "Vagn" (en Saab 900i - Save Saab - eller noget). Sidst gav udstødningsrøret sukkende op, og i dag begyndte han simpelthen at koge. Lige foran Statens Museum for Kunst. Så Skumfidusen og jeg måtte pløje os gennem børnefamilier og ældre uden børn med en fem liters plastikdunk, så vi kunne hente vand, som vi kunne hælde på drengen.
Men selv om vi fik hældt vand på, så strejkede han alligevel og vi måtte efterlade ham helt alene ved Rigshospitalet, mens vi andre tog bus og metro hjem igen. (Hver gang det sker og det sker faktisk ikke så tit, så begynder de forkælede teenagere at hyle op om ny bil.Ok, cool nok! Betaler I?)

Og ved I hvad, det var så i virkeligheden en dag, der startede absolut på den høje node: Mig og Anders op kl. 8.00 og afsted til fitness. Kl. 10. 00 var der så booket pilates-tid. Yes, sirry. Jeg havde fået ham overtalt, fordi jeg syntes, han trængte til noget korpus-kontrol. Hvad sker der? (Her burde jeg have vidst, at det kun ku' gå ned af bakke resten af dagen.)
Han overtager showet! Først møder han en tidligere kollega (kvinde og jappe, jappe, jappe) og da pilatesinstruktøren træder ind i lokalet, går hun direkte hen til ham og siger: " Hei, du er da kommet her i årevis, er du ikke?" (smile, smile) og så bruger hun i resten af forløbet ret meget tid på, at rette på ham (læs:pille, pille). Eddermamme godt, at jeg ikke har jalouxi-tendenser længere. Tænkte bare: "Nåh, ja...det er da godt, at andre også synes min mand har umf" (med lettere sammensnerpede læber).

Nå, ja og det var så endnu en dag i mit gloriøse liv.

Etiketter: , ,