kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.9.11

Susling's trængsler

Hvis der overhovedet er nogen, der stadig interesserer sig for mit patetiske lille liv (gør jeg snart ikke en gang selv), så kan jeg da opdatere med, at jeg stadig bor i mit soveværelse på en madras. Nu draperet med en influenzaramt mand og mig, der efter en time på arbejde måtte kaste håndklædet i ringen, slæbe mig hjem med kulderystninger og det tågede flimrer af dagens mega-arbejds-to-do-liste, som så ikke blev fixet den dag-sejlende rundt i vathjernen- på pæn-pige-dårlig-samvittigheds-måden. Kan jo seriøst godt lide mit arbejde, men når man går i stå hver 3. sekund og egentlig ikke er helt med på, hvad man har gang i og det man troede var lidt restpollenallergi pludselig udvikler feber, så er man vel influenzaramt.

Havde klart foretrukket at sidde på en kontorstol som alle andre normale mennesker, frem for at glo på madrassen og den hængelås håndværkerne har sat på døren ind til "byggepladsen" som de kalder min lejlighed, fordi de føler, at vi chikanerer dem. Så var det også, at jeg satte en seddel op på døren til mit badeværelse med besked om, at Dette WC er kun for beboerne og så låste jeg døren, da jeg gik. Så kan de pisse i en faxe-kondi-flaske kan de, hvis de ellers gad at møde op og passe deres arbejde. Og næste gang en eller anden ymter noget om, at polske og tyske håndværkere tager deres job, så vil jeg bare grine dem hånligt op i ansigtet, mens jeg svinger min knytnæve faretruende tæt på deres næse (når jeg altså er i stand til det igen).

Og nå ja! Vi har fået DKs første kvindelige statsminister. Stort. Og så kan man i øvrigt mene om hende, hvad man vil. Hun er lidt teknokratisk. Men det skal nok gå det hele og en dag har jeg vel igen også en stue og et køkken. For selv om man nok nogle gange kan føle, at tingene aldrig forandrer sig, så gør de det jo alligevel - på et tidspunkt - som f.eks. blokpolitikken, som vi endeligt kan vinke farvel til.

Etiketter:

5 Comments:

At 20/9/11 22:57, Blogger Lotte said...

For hel**** Susling! Jeres trængsler slår altså det meste (eller arj, ikke hvis vi udvider udsynet til Afrikas Horn og den slags - men det går feber og håndværkere jo ikke en skid væk af). Medfølelse og god bedring herfra!

 
At 21/9/11 00:53, Blogger Eva said...

Jeg er alvorligt bekymret for, at håndværkerne bare bruger din køkkenvask eller lignende som WC, når du låser til toilettet.
Jeg var igennem en byfornyelses-renovering af min lejlighed engang. Efter det kan min tiltro til, at håndværkere respekterer folks hjem og indbo ligge på et meget lille sted...
Heldigvis kom jeg uventet hjem, da de skulle til at stjæle min brændeovn, og fik dem stoppet.
Håndværkernes respons: "Jamen vi sætter jo fjernvarme ind, så hvad brokker du dig over?!"
God bedring!

 
At 22/9/11 16:30, Blogger Fr. Møller said...

Hold da helt kæft! Betaler I fuld husleje for det her cirkus?

 
At 23/9/11 14:03, Blogger susling said...

Tak for kommentarer!
Håndværkere har som hævn skruet en umotiveret skrue ind i en af mine vægge, smadret en stikkontakt og en loftslampe og information om hvor, hvordan og hvorfor er mig forbeholdt. Malerarbejdet er i øvrigt også noget lort sammenlignet med det jeg fik lavet blot 2 måneder før. Der er desuden en liter maling på min nye bordplade og køkkenet er ældet 10 år på 1 1/2 md. Så alt i alt. Vi skal så meget have huslejereduktion og hvis jeg snart kan klare mere, så vil jeg have noget lavet om og kompensation for resten. Men det kan jeg jo nok. Dette år som jo lissom i broksomheds-håndværkertegnet.

 
At 10/11/11 14:33, Blogger Domus1 said...

Undskyld - men - Jeg synes du misbruger ordet "håndværker" !
En håndværker er en faglært person med stolthed for sit fag og sin optræden som sådan!
De mennesker, du beskriver ovenstående, virker mere som tilfældigt tilløbende (valgte) personager, der udgiver sig for noget, de ikke er. - Eller har du misforstået noget.
Jeg har også været ude for, at kunder har brokket sig over, at der så "svinet" ud efter håndværkerbesøg (ikke at forveksle med, at han/de lod sine ting flyde).
Afhængig af, hvilket håndværk, man får udført, gør det arbejdspladsen snavset. Hvis kunden hellere vil betale en (høj) timeløn for at få foretaget en rengøring, man selv uden større besvær kan udføre, må man jo aftale og betale det. Hans tid koster jo det samme, hvad enten han udfører håndværk eller fungerer som rengøringsassistent.
Kun, hvis der skal special-midler til, er det kotume, at håndværkeren sørger derfor.
God bedring og held og lykke med din nye bolig
Kærligst
Domus

 

Send en kommentar

<< Home