kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

8.5.11

Susling om det familiære gaskammer

Undskyld, men kan kun klare at beskrive det her i punktform.
  • Har været til min lillebrors 40 års fødselsdag i går
  • Fik god mad
  • Ville egentlig have holdt en tale for ham
  • Men hans svigerfamilie fylder meget
  • Hans svigerfar holdt en tale om, hvor godt det var for min bror, at han var kommet ind i deres familie, så de kunne give ham struktur og stabilitet
  • Min brors kone holdt en tale om, hvordan det hele sejler for hende, når han er ude på forretningsrejser og hvordan han giver hende struktur og stabilitet
  • Fik at vide, at min bror køber tøj til hele sin familie
  • Også sin kone
  • Og vasker det
  • Og gør rent
  • Brors kone var faldet ned af trappe og havde forstuvet sin fod
  • Brors familie syntes, at Bror skulle tage sig af sin kone og skaffe hende et elastikbind. Hans fødselsdag med mange gæster lissom. Brors svigerfamilie inaktive.
  • Jeg skrider til handling og skaffer et elastikbind, som jeg giver tudende svigerinde på. Hendes familie stadig inaktive og sidder i en klump omkring tudende svigerinde
  • Fester, spiser, danser, snakker med folk
  • Anders bliver lidt vissen
  • Andre bliver visne
  • De fleste går
  • Bror alene med os. Der er er rodet.
  • Jeg går ind til svigerfamilie, der sidder i en klump omkring tudende svigerinde
  • Siger, at min bror godt kunne bruge en hånd
  • Brors svigermor går fuldstændig op i en spids
  • Skriger mig med ind i ansigtet med en skinger stemme, om hvad fanden jeg bilder mig ind. Nu har de knoklet løs i tre dage og at jeg forøvrigt er en højrøvet skiderik, der ikke kan finde ud af at hilse (øh, der var lissom mange mennesker og jeg talte da med en hel masse)
  • Bliver lidt paf, men ikke rystet. Alle andre løber ud af stuen. Stortudende svigerinde sidder tilbage. Jeg spørger, om hvad der lige skete der. Hun trækker dynen op over hovedet
  • Går ud og hjælper som den eneste min bror med at rydde ud og rydde af
  • Hiver småvissen Anders af sted mod Metro
  • Kommer hjem og falder i søvn
  • Kommer i dag i tanke om, at min bror har fortalt, hvordan hans svigerfamilie hele tiden dukker uanmeldt op og bliver i flere dage
  • Og kommenterer deres rengøringsstandard
  • Og græsplæne
  • Og bare går i gang med at reparere ting hos dem uden at de er blevet spurgt
  • Når de dukker uanmeldt op
  • Var det min svigerfamilie havde jeg sat grænser op for længst (gjorde jeg også)
  • Familier kan være meget invasive
  • Men havde jeg holdt min tale, så ville jeg have fortalt min bror om den dag, hvor min tante, der passede mig, mens min mor var på hospitalet, fortalte mig, at nu havde jeg fået en bror. Hun hang ud over altanen og råbte det ned til mig, der legede udenfor. Kl. var lidt over 16.00 en varm majdag
  • Jeg ville have fortalt ham om, hvor glad jeg blev og hvordan jeg 6 år gammel stak af sammen med mine kusiner og løb hen over marker og plukkede kornblomster og valmuer på vejen til det lille provinshospital
  • Hvordan jeg så ham blive holdt op bag en rude
  • Et kæmpe hovede og en krop svøbt helt ind i en puppe, som man gjorde i Østrig den gang
  • Hvor lykkelig jeg var. For det var min bror
  • Og jeg ville have fortalt om, at jeg stadig har et stort ar på min fod, fordi jeg sad fast i et stykke pigtråd på vej tilbage fra hospitalet mens jeg og mine kusiner løb hen over kornmarkerne
  • Det ar minder mig stadig om min brors fødsel - på den gode måde
  • Jeg ville også have fortalt om, hvad jeg sagde til min lille datter, da hun fik en lillebror
  • Det er godt, at få sig en bror
  • Nu er du nemlig aldrig alene
  • Du vil altid havde din bror

Etiketter:

4 Comments:

At 8/5/11 17:55, Anonymous Trine Louise said...

Puha, sikke en svigerfamilie - hvor er det synd at du ikke fik holdt tale for din bror.
Jeg har også en bror, selvom jeg ikke husker hans ankomst da jeg kun var 13 måneder gammel da han kom. Og nu er han gået igen - han har boet i USA i over 10 år og er ikke så interesseret i Danmark og dem der bor der mere.
Ved egentlig ikke hvad der er værst...

 
At 8/5/11 19:02, Anonymous Eric said...

Pust! Efter sådan en omgang kunne man sandelig trænge til lidt struktur og stabilitet.

Men ellers en fin tale, du ville have holdt, hvis...

 
At 8/5/11 21:59, Blogger Regitze said...

kære Susling
jeg springer lige let og elegant hen over din brors rædselsfulde familie og vil ikke bruge din tid på at fundere over hvorfor han mon har valgt Helvede her på Jorden.
men jeg håber, din bror kender din dejlige historie ud og ind.
og uanset om han gør, så foreslår jeg at du forærer ham den. i glas og ramme med små vignetter. vedlagt søm og hammer.

 
At 10/5/11 21:35, Anonymous Anna said...

Dér fik jeg lige tårer i øjnene. Over det sidste afsnit, altså. Knus

 

Send en kommentar

<< Home