kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

6.5.11

Susling om hår, mode og frisører

Min søn er ved at anlægge fuldskæg. Og det lykkes for ham. En ret god præstation for en 16-årig skulle jeg mene. Han var også gået i gang med projekt selvrensende hår. Sådan noget, hvor man ikke vasker sit hår, men kun skyller det og så skulle det holde sig rent af sig selv. På sigt. Nok ikke en særlig god idé påpegede jeg, hvis man samtidig bruger voks for at få "nazi-frisuren" til sidde (noget med meget kort i siderne og langt på toppen). Brugte modefrisøsen som reference, bare for at lægge lidt ekstra autoritet bag. Det kunne han godt se og så gik han ud og vaskede håret. Og proppede noget mere voks i, da det var tørt.

Min datter har fået en 20'er page a la Die Asta. Og er holdt op med at farve sig mørk. Efter at frisøren (igen slog autoriteten til) havde påpeget, at det var lidt uhensigtsmæssigt og at hun havde fået lyse orange spidser. Ku' jeg da godt have sagt. Men hvem lytter til en gammel mor, der ikke synes, at hendes datters rødgyldne hår skal være i en helt anden farve.

PS. Selv ER jeg jo NØDT til at farve håret (status quo-projektet) og barbere min hage (ville se uskøn ud med fipskæg). Så det er da helt åbenlyst, at jeg ikke er med på de nye hipstertrends.

Etiketter: