kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

17.5.11

Susling og hendes datter (og lidt noget med et køkken. Undskyld)

Undskyld, men det er priknoget forfølger mig:

  • Min datter ringede hulkende til mig, fordi hun bl.a. skal op i matematik til sin studentereksamen. "Hvad med min fremtid?" hulkede hun i røret
  • Hvad skal man sige? Hvis man er sådan en som mig, der også kom op i matematik. Dumpede og ødelagde hele sommeren med at læse op til en reeksamination. Ville ønske, at man kunne fixe det med: "Vil du have et spidermanplaster på?"
  • Min søn havde et smøret grin på, da han kom hjem og skred igen. Han skal ikke op i matematik
  • Hele min lejlighed er pakket ind i plastik (noget med noget køkken). Får nu hvide vægge i næsten hele lejligheden. Og nye paneler. På firmaets regning. Jeg siger ikke noget. Til noget. Selv om jeg i skrivende stund sidder i et hjørne af mit soveværelse. Med 1/3 del af lejligheden omkring mig. Resten står under plastik i stuen. Men hei...Min lejlighed bliver fin hvid og køkkenet er bygget færdigt
  • Man skal huske at klage til de rigtige. På det rigtige tidspunkt
  • Kan så ikke klage til datters gymnasium om matematikeksamen. Gad ellers godt. Man er vel en mor. Der gerne vil beskytte sine børn
  • Kan man så ikke. Beskytte dem, når de er blevet store. Desværre
  • Men man kan klage de rigtige steder. På det rigtige tidspunkt
  • Og lære dem, at man må finde sig i en del. Bide tænderne lidt sammen. Og så slå til, når man ser sit snit
  • Mit hjerte bløder lidt for hende midt i al min hvidhed og plastik

Etiketter:

3 Comments:

At 19/5/11 22:30, Anonymous Donald said...

Åh hvor er det synd. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, jeg havde det ikke godt i 3.G og blev nærmest hjulpet lidt igennem fordi læreren kunne huske at jeg havde været rigtig god tidligere - men altså, jeg var simpelthen heldig at lærerne kunne lide mig. Jeg tror din datter må gentage din sommer-læsning men prøv dog at kombinere det med noget andet så det ikke er en ødelagt sommerferie! :) Jeg får helt ondt af hende - men det skal man jo ikke, hellere finde en løsning.

Jeg tror forøvrigt at din kærlighed er vigtigere end matematikken, men det ene udelukker jo ikke det andet :)

 
At 20/5/11 00:18, Anonymous Mette said...

Jeg nyder at jeg stadig kan løse alle problemer med et spidermanplaster eller pusten på steder der gør ondt.

Selv dumpede jeg også matematik. Men det var der vist ikke rigtigt nogen der sagde noget til. Husker i hvert fald ikke noget med reeksamen. Måske det er noget nyt de har indført.

Nuvel, om jeg har klaret mig godt eller ej uden er nok en smagssag, men jeg tror ikke den lille eksamen var det der kunne have gjort forskellen....

 
At 20/5/11 11:46, Anonymous Susling said...

Desværre betyder et fag man er dårlig til noget for det samlede snit på eksamensbeviset. Og for hendes videre muligheder i forhold til at læse videre.

Men vi bakker op alt det vi kan. Og går det helt galt må vi se, hvad vi så kan gøre. Modsat mig selv, der kun havde mig, så har hun jo os til at støtte og rådgive.

 

Send en kommentar

<< Home