kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

19.1.11

Susling - en af arbejdsmarkedets heltinder?

Jeg tog på arbejde i går, fordi jeg skulle bevise...Ja, hvad skulle jeg egentlig bevise? At jeg kunne køre på en cykel, gå op af nogle trapper, tænde computer og læse mails, besvare dem og aftale et vigtigt møde og så for resten af pengene bare sidde og stirre tomt ud i luften, fordi min hjerne ikke var samarbejdsvillig? Nå, ja, jeg formåede også lige at slæbe mig ned til frokost, kvækkende konversere kollegaer gennem de tiltagende febertåger og en brændende hals og så køre hjem igen kl. 16.15. Ret heltindeagtigt, ikk' sandt.

Og som tak for min heltedåd, er jeg i dag slået hjem og kan ikke overskue en dut. Kan dårligt løfte armene og synes, at det at tømme en opvaskemaskine eller at fjerne det vasketøj, der har hængt lidt for længe på stativet er uoverskuelige projekter. Fordelen ved det er selvfølgelig, at man så også kan tillade sig at ignorere rengøringstrængende badeværelse, gigant støvbolde og andre normalt påtrængende kvindesysler, der hører i børkategorien.

Jeg er med andre ord fuldstændig færdig med at lege heltinde. Feber, sandpapirshals og grødhjerne skal man tage alvorligt, skulle jeg mene. Jeg glemmer det bare hver gang.

Nååh!

Wednesday, Jan 19th, 2011 --
If possible, take some time away from work today. Even if you are very busy, you can still disappear for a short while by hiding within the privacy of your home or going on a personal mini-retreat without telling anyone. Keep in mind that how long you are gone is not all that important; the quality of your downtime is what counts. Shut out the rest of the world and concentrate on yourself.

Etiketter: