kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

5.12.10

Susling juler på den sneede måde eller sner på den julede måde eller...

Man kan ikke sne inde i København. Det kan man altså ikke. Selv om jeg kender en, der bor i Herlev, der påstår, at det har han da oplevet. Måske skyldes det, at han kommer fra Nordjylland og der sner man inde hele tiden. Os københavnere vi ved bedre. Der er altid en sneplov lige om hjørnet. Og i virkeligheden er Herlev heller ikke København. Valby Bakke, det er der København stopper, det ved alle da. Men kors, hvor har jeg som barn mange gange ønsket, at man bare kunne sne inde en lille bitte smule og blive under dynen. Selv da jeg var et lille østrigerbarn. Der sneede man heller ikke inde. Det var bare på med moonboots, jakke og den røde rygsæk og ud i de meterhøje hvide driver med ånden dampende om hovedet.

Og så er der lige den her jul. I får som sædvanligt ingen billeder. Det er ikke den store BOoplevelse, når jeg har rullet mig ud og pyntet op. I år hader jeg freksempel ret meget mit kalenderlys, især da jeg opdagede, at mine "skal ligge i et stort fad sammen med smækre bloklys julekugler" som jeg købte forrige år. Oh my god! De er i lilla, sort og guld. Hvad har jeg dog tænkt på?! Sat sammen med årets gammelkonegrimme kalenderlys i rødt med gran, så ligner det jo...

OK! Skal vi ikke bare sige, at jeg kører Bric a Brac stilen. (Red: Berliner trendy for nogle år siden). Måske kan min juledeko måske ovenikøbet ses som en happening?! En bevidst protest mod ..øh??. Jeg har det! Det er da fusion. Det er da lige det, det er:

  • Julekryppe i noget kolloreret porcelænshejs med noget fakemos
  • Plastiknisse med grimt babyfjæs. 18½ år gammel på samme plads på reolen som every year, James
  • Svensk julebuk str. large på gulvet
  • 1 stort sølvhjerte i glas i et vindue
  • 1 rød og en gennemsigtig glas julekugle hængt forskudt op i et af mine vinduer i fiskesnor (Ok, dem elsker jeg)
  • 70'er keramikjuleklokke over toiletdøren
  • Ugly grim og hærget Skt. Nicolaus på repoen uden for vores indgangsdør. (elsket og hærget af kaosnaboens skægge og bedårende tøser. Han er nu næsten halshugget og har kun forbindelse mellem hoved og hals med en tråd. Spændingen er, om han overlever dette år.)
  • Familien Ugly grim ben Nissen på en hylde i min reol . En fantastisk Nuclearfamilie (Far, mor, datter og søn) udført i malet træ, kaninpels og garn. Kun én som mig kan elske dem
  • Og så lige de tre grimme trænisser, som jeg kylede ind på mine ungers værelser, så de også kunne mærke, at det er jul, mens Skumfidusen hylede:"Adr, Mor! Her er rodet nok i forvejen!" "RØR BLOT IKKE VED MIN GAMLE JUL!" råbte jeg tilbage (og får totalt deja vue! For er det ikke det samme jeg skriver hvert år ved denne tid??)

Etiketter:

1 Comments:

At 5/12/10 18:11, Blogger Kath said...

Fedt! Det er da meget skæggere med beskrivelser af julepynten.
Det lyder som du pynter op som rigtig mange af os andre, der heller ikke har Bo Bedre-pyntede hjem :-)
Og så har du jo tydeligvis et forhold til julepynten, og det er da skæggere med ugly nisser end at det hele matcher totalt :-)
Glædelig snevejr til dig.

 

Send en kommentar

<< Home