kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

24.6.10

Susling mellem alt og intet

Anders har fået afslag på de jobs, han har været til samtale på. Det var lige ved og næsten. Marginaler var der tale om. Et mulehår. Meget anstrengende. Også for vores økonomi. Vi kunne være reddet på målstregen. Men selv om vi ikke har en dyt med Irland at gøre, så er vi åbenbart begavet med "Irish luck" - kan det gå galt, så går det galt (har så godt nok lige opdaget, at jeg har The Celtic look. Mørkt hår og blå øjne. Og at jeg er til kolde farver. Måske er det hele min skyld?) Gad ellers godt at være sådan en leverpostej blondine, der bare svævede afsted og altid fik det, som jeg ville have det. Jeg er jo for fanden ikke krævende, vel!

Min p.t. arbejdsgiver har flere gange udbrudt:"Ærgerligt, at vi ikke har penge til at fastansætte dig. Der kunne sagtens være en hel stilling. Vi har brug for det og dig." "Tant pis," tænker jeg (det er fransk for skide ærgerligt) og lægger mine forventninger under gulvbrædderne. Der har de det bedst p.t. Lever jo alligevel fra dag til dag og ser ikke længere frem end et par uger. Hvad skal det nytte at fremtidsplanlægge, så får man da først panic attacks (og ja, det gælder også dig, der tror du sidder sikkert i sadlen. Intet er sikkert i dag. Nu går selv lærere, sygeplejersker og præster ledige.) Tant pis.

PS. Kan forstå nogle tror, jeg snakker om Tant' Pis (Tante Pis). Det ku' det meget muligt være. Anders har haft tid til at levere efterspurgte penge til Moster. Hun kimede os ned. Vi kalder pengene mosterpenge og dem rør vi ikke ved, med mindre hun vil ha' nogle derude på gerontologkrematoriet. Så kommer vi storkende. Men Tant' Pis ku' hun fandme godt være og det dækker smukt over den besked jeg fik med tilbage fra Anders og Skummisen, der lige afsatte lidt tid til at servicere hende - ja, jeg arbejder altså. "Hun, altså mig, forstår vist ikke noget og virker lidt berøringsangst over for hendes lidelser, inkl. stump. Moster Pis, for fanden. Du får stuearrest og jeg snupper dine lommepenge.

Etiketter:

4 Comments:

At 24/6/10 12:20, Blogger parnas said...

Ja, sikke tider. Her går jeg også ledig og har lige sendt mine 2 ugentlige ansøgninger og tjekket for nye ledige opslåede stillinger, dem er der så ingen af. Tager også en dag ad gangen og har droppet at fremtidsplanlægge. Tant pis!

 
At 24/6/10 14:43, Anonymous Annette said...

Krydser fingre for, at det helt rigtige må vise sig for jer! Det må være opslidende, men godt gået, hvis du kan lægge forventningerne under gulvet og leve fra dag til dag. Bekymringer kan man få nok af...

 
At 25/6/10 01:00, Anonymous Irene said...

Det er så Murphy's Law vi er ude i, hvis det er noget negativt der er inde over i irsk kontekst.

Murphy's Law: 'Anything that can go wrong will go wrong'.

The Luck of The Irish er det helt modsatte, netop at man, mod al mulig forventning alligevel får tingene til at lykkes.

Jeg håber retinderligt at det snart bliver The Luck of The Irish, der kommer til at dominere frem for Murphy's Law ...

 
At 25/6/10 09:52, Anonymous Susling said...

Ham Murphy kender jeg godt. Jeg har vist blandet noget sammen. Men vi kan jo krydse fingre for, at min forkludring af de to fænomener er et hint om en lykkelig fremtid ;-)

 

Send en kommentar

<< Home