kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.4.10

Suslling råber: Muhhhahahahaha. Jeg er en ægte biatch!

Det her job, som jeg selv har skaffet mig, er en løntilskudsstilling. Det er jeg selvfølgelig ikke overbegejstret for, så'n pengemæssigt. Men det er helt genialt i forhold til at dreje mit cv i den retning, jeg længe har planlagt og det er inden for et område, jeg virkelig føler for helt ned i storetåen. Fik jeg nævnt, at jeg selv havde skaffet mig det? Det var bestemt ikke nemt og jeg blev ved gud udvalgt blandt mange. Hvilket egentlig er skræmmende.

Meningen er/var så, at jeg skal starte i slutningen af april. Men havde igår ikke hørt mere om, hvorvidt systemet kunne godkende osv. Den slags bryder jeg mig ikke om. Jg vil gerne vide, hvor jeg er i verden og hvad jeg sådan skal forholde mig til af praktikaliter. Kald mig bare lidt proaktiv. Fik jeg nævnt, at jeg selv har skaffet mig det her?

Mit proaktive jeg kontakter den kommende arbejdsplads og får at vide, at de ikke har hørt noget endnu. Jeg kontakter så jobcenter, og får at vide at min sag henlægger, fordi de ikke har modtaget en bestemt blanket. Blanketten er ikke noget, jeg er herre over. Det er systemets ansvar. Jeg kontakter så 2. aktør og siger, at der mangler en blanket. Og nu bryder helvedet løs. Min 2. aktør råber ind i mit øre, at det er min skyld, fordi jeg ikke har formidlet kontakt mellem 2. aktør og arbejdsstedet. Det har jeg rent faktisk, hvilket jeg påpeger. 2. aktør råber endnu højere, at jeg er uforskammet. Jeg bliver lidt mere spids i stemmen og siger, at jeg ikke helt forstår. 2. aktør råber nu rigtig højt. Det synes jeg er meget ubehageligt, så jeg siger, at jeg synes, vi lige skal tage den forfra og tale pænt til hinanden. 2. aktør råber, at jeg ikke skal tale ned til hende og at hun forøvrigt ikke vil have mig som klient længere og indtil da skal al korrespondance foregår pr. mail. Fik jeg nævnt, at jeg selv havde skaffet mig jobbet?

Jeg er rystet og begynder at tude. Fatter ikke en meter. Eller det gør jeg vel egentlig. For jeg har taget hende i en fejl og udover det, har jeg selv skaffet mig det her og det går vel ud over hendes succeskvote.

Med til historien hører egentlig også, at hun de gange jeg har mødt hende konsekvent er kommet 10 min. for sent til de aftalte møder og i øvrigt har talt meget ned til mig. Hendes første spørgsmål var:"Og hvorfor mener du selv, at du er ledig?" Øh, der er jo lissom en krise. Har du ikke opdaget det?

Men altså. Jeg ville kunne forstå hendes reaktion, hvis jeg havde været usamarbejdsvillig eller var kommet med trusler eller rascistiske bemærkninger. Det har jeg altså ikke.

Og nu sidder jeg bare med en knude i maven og føler mig fanget i et system. Fik jeg nævnt, at jeg selv har skaffet mig det her og at resten bare afhang af formalier og et par tryk på en knap?

Etiketter:

12 Comments:

At 9/4/10 12:01, Blogger Annettes space said...

Efter gennemlæsning forstår jeg simpelthen hvorfor du skulle være en BIATCH?????

Det er sgu da for fanden hende
2.aktøren der er det......
Du godeste, det system altså.

Historien er næsten magen til min ældste søns. Efter 1½ måned i tilskudsjob måtte han næsten op og hoppe på disken i jobcenteret før han fik en underskrift på jobaftalen. Og han havde også SELV skaffet jobbet.

 
At 9/4/10 12:57, Anonymous visitsen said...

Hvor er det fedt at du har skaffet dig en mulighed for at få drejet dit cv i den retning som du gerne vil gå.

Jeg er sikker på at resten nok skal flaske sig - og hende den anden, hun har jo nok en grund til at handle som hun gør - og det er helt sikkert at det ikke handler om dig.

Men fedt, at tingene helt overordnet har flasket sig for dig.

 
At 9/4/10 14:46, Anonymous Annette said...

Det lyder dog rystende... Jeg vil for 2. aktørs skyld håbe, at hun får løst what-ever der er hendes problem... Der må da være et eller andet der stikker hende.

Og hvor er det godt, at du har skaffet dig selv et job - sejt! Og tillykke!!

 
At 9/4/10 16:51, Blogger Inge said...

Det var dog lige godt sata... osv.. jeg ser altså heller ikke hvor du er en biatch..??
Hun må ha' en chef der rigtig gerne vil høre lidt om hvordan hun yder service og passer sit job. Sådan en opførsel skal du simpelthen ikke finde dig i Susling.

 
At 9/4/10 19:47, Blogger Gittemay said...

!!!!
Er stadig lige så rystet over den historie, som da jeg hørte den første gang. Ja rystet er så meget sagt - men det er da for dælen hende, der er til for dig - og ikke omvendt. Uden ledige havde hun intet job. Dig som bitch...ja, jeg griner s'gu endnu.

KH Gittemay

 
At 10/4/10 00:07, Anonymous Anonym said...

Hvis historien var bare halvt så slem som du siger, så havde jeg valgt at skifte kontakter. Det kan man godt (tror jeg). Jeg kan regne ud at jeg var heldig i 2005 at jeg talte med civiliserede mennesker.

Jeg er godt nok rystet inden jeg har læst længere end halvvejs igennem. Jeg tror ikke at hun er rigtig irriteret, men det er en typisk "stress reaktion". Hvis hun er så taktløs overfor andre, så er hun heller ikke god ved sig selv (det er vel en slags stress).

Nu må jeg hellere læse resten (det er svært at komme igennem - det gnaver!)

 
At 10/4/10 00:10, Anonymous Anonym said...

Neiii det var dog en forfærdelig "konsulent" du har haft der. Jeg håber sandelig at du har nogen telefon-venner som du kan læsse af på, en web-posting er ikke nok selv om det er en begyndelse :-)

 
At 10/4/10 01:24, Blogger Dana Watsham said...

Jeg ville umiddelbart mene, at en høflig forespørgsel hos hendes overordnede om rutiner og omgangstoner ville være på sin plads.

Hvad fanden bilder sådan en €%#€&"#€% sig ind?

 
At 10/4/10 09:35, Blogger susling said...

Tak for jeres sympatitilkendegivelser. Jeg er stadig selv lidt forvirret og har en utilpas murrende fornemmelse i kroppen. Jeg tror, jeg vil gi' alle ret i, at min konsulent lider af stress. Hun er gravid og jeg kan samtidig forestille mig, at ledelsen presser på for resultater fra konsulenternes side. Den overenskomst de har med staten er vist ikke særlig indtægtstung. Det undskylder ikke, men det forklarer.

Samtidig må jeg indrømme, at jeg er sådan en type, der pludselig kan blive i tvivl om, om skylden ligger hos mig. Gjorde eller sagde jeg noget, der trickede det hele?
Men jeg tror, jeg vil lægge det bag mig. Bare jeg får min jobplan og rykker videre. Den håber jeg meget er på trapperne snart.
Men det er ligegodt satans, at man selv skal tage affære. De har sgu da at passe deres jobs ordentligt.

Donald: Jeg har masser venner, jeg kan snakke med. Ovenikøbet har jeg også talt med en faglig vejleder i min a-kasse. Jeg snakkede og tudede. Men tak for omsorgen.

 
At 11/4/10 15:18, Anonymous Donald said...

Nej det undskylder ikke, men det viser, hvad du kan gøre for at klare situationen, hvis hun bliver aggressiv igen: Kom med en kort forespørgsel når hun skælder ud "Undskyld mig, er det et uheldigt tidspunkt at jeg ringer? Er der en anden medarbejder, der har overskud til at expedere" eller lign.

Og næste trin er "vi kommer ikke videre på denne måde, jeg må nok desværre henvende mig til Deres overordnede/den næste i rækken/kommunen/klageinstanser / etc."

Hvis der ikke er nogen klageinstans, så må man prøve med brevpapir + mail, fordi det giver en helt anden grad af dokumentation.

Jeg afskyer den slags, og har forsøgt at holde mig udenfor, men var lige ved at ryge i fælden for nogle år siden, så jeg tror godt jeg kan fornemme, hvordan det er at være "klientificeret" her.

 
At 11/4/10 16:35, Blogger susling said...

Donald, jeg prøvede faktisk at tale hende ned. Men det gjorde hende bare endnu mere vred. Så jeg skal ikke længere have noget klinket. Bare mine papirer går igennem, så er jeg glad :-/

 
At 12/4/10 09:10, Blogger Maria said...

Jeg ville klage over dette, hvis jeg var dig.

Det er fuldstændigt lige meget, om hun er gravid, stresset eller har blev bortført af en ufo på sin vej til arbejdet den dag. Hun er på sin pind - og hun skal udføre sit arbejde. På en ordentligt og god måde.

Held og lykke med jobbet - når blanketten engang er fundet...

 

Send en kommentar

<< Home