kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.11.09

Suslings demokratiske kvabalser

Nå bortset fra at jeg endnu en gang har reddet mig et herpessår og lige nu ligner en, der har fået lavet et dårligt læbe-job, så'n Anni Fønsby på halvdelen af munden, så er der jo også lige det her med den demokratiske pligt, der skal passes. Og jeg må indrømme, at jeg stadig er helt blank på, hvem jeg skal tildele mit kryds.

Det er vi faktisk alle os stemmeberettigede her i huset. Derfor har vi taget kandidattesten på DR.dk. Skumfidusen kom lettere desorienteret ud fra sit værelse og sagde:"Altså den her test siger, at jeg er mest enig med en fra Christiania-listen. Det vil jeg ikke være!"

Anders var mest enig med Frank Jensen og det fandt han også dybt nedslående. Selv ser det ud til, at jeg er blevet socialliberal, fordi jeg er 88% enig med Manu Sareen. Gad vide om det var fordi, jeg sagde ja til, at det offentlige godt måtte sælge reklamerum til private og at jeg synes, vi var ved at have cykelstier nok og også skulle tænke lidt i at skabe bedre muligheder for biltrafikken?

Nå, skal vist lige gi' det her en tænker, for hvis jeg giver Manu-drengen et kryds, så støtter jeg jo også indirekte Claus B med brillerne og dét vil jeg under ingen omstændigheder. Han vil gøre København til verdens nummer 1 cykel- og bøsseby. Ikke at jeg har noget imod cykler og bøsser, men vi er trods alt også andre, der bruger byen, så'n på helt almindelig daglig beboerbasis og det synes jeg da også lige skal tænkes ind.


Ellers er jeg stadig rigtig glad for, at det ikke blev til det job, jeg snakkede om. Vågnede op dagen efter helt lettet - og med herpessår. Næste hurdel bliver så det her jobstrategi-noget. Det kan man jo også både få bylder, bumser og herpes af, for hvordan snoer jeg lige ham jobkonsulentgutten? Men hvis jeg nu siger, at jeg har søgt syv jobs i løbet af de sidste to uger (pludselig er der nemlig noget at søge), mon så han slapper lidt af?

Etiketter: ,

4 Comments:

At 13/11/09 13:16, Blogger Gittemay said...

Det er heller ikke nemt - at sætte det kryds. Er også selv i stor tvivl - man skal jo også tænke på, hvem de slår hovederne sammen med bagefter...
Og tænk at man skal 'muntre' sig med dét på sin egen fødselsdag. Hav lige lidt respekt for folket, siger jeg bare :-)
Jobstrategi er sundshedsskadelig - jeg siger det bare :-)Se bare, hvad det har ført til nu...

KH Gittemay

 
At 13/11/09 17:04, Blogger Susan said...

Susling, om du saa stemmer blankt, saa maa du love mig at du gaar derned og udnytter din mulighed for at stemme - og at resten af din familie goer det samme.

Jeg kan nemlig ikke stemme nogen steder i verden, og det er temmeligt frustrerende. Ikke at jeg paa nogen maade oensker at stemme til danske kommunalvalg og egentlig heller ikke til folketingsvalg, men jeg kunne godt taenke mig at Danmark ville give mig muligheden for at kunne stemme et eller andet sted i verden, som de fleste andre ikke-indfoedte her kan. (en lille kaephest).

Saa uanset hvad, stem!

Og ham der jobkonsulenten skal du nok sno - 7 jobs er da mange.

 
At 13/11/09 17:40, Blogger susling said...

Susan, selvfølgelig bruger jeg min stemmeret. Jeg kunne ikke drømme om andet. Der er mange før mig, der har kæmpet for, at vi har denne ret. Det er også derfor, at jeg tager det meget alvorligt.

Ved godt at x-pats fra andre nationer bevarer deres stemmeret, f.eks. franskmænd. Og jeg synes, at det er fuldtændig absurd, at man mister sin stemmeret som emigreret dansker. Bare man rykker få kilometer fra København og bosætter sig i lad os sige Malmø - men stadig arbejder og betaler skat i DK - så ryger stemmeretten.

Det er lidt typisk dansk hobitmentalitet.

Hvis jeg nu siger, at mit kryds også bliver sat på dine vejne, hjælper det så?

 
At 14/11/09 21:59, Blogger Susan said...

Susling, det vil helt klart hjaelpe lidt hvis du taenker lidt paa mig naar du saetter dit kryds :-)

Hobbitmentalitet, den er god, den vil jeg huske. Jeg plejer at kalde det landsbymentalitet :-)

 

Send en kommentar

<< Home