kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

15.11.09

Susling om commitment

Jeg har aldrig været sådan én, der drømte om store bryllupper og en kjole som nypisket marengs. Jeg syntes faktisk, at det var rigelig commitment, den gang Anders og jeg, i vores pure ungdom, gik ned og fik en fælles hustandsforsikring. Jeg var tæt på at blive kvalt, da vi sammen underskrev dokumentet. En måned efter skiftede vi min seng ud til en fælles nyindkøbt og så ku' jeg ikke kapere mere tosomhedsforpligtigelse i den ombæring.

Siden blev vi så gift. Heller ikke der var jeg til prinsesselook og brudebuketter og store fester. For alt det med kjoler, kareter og blomsterdekorationer, behøvede jeg ikke. Jeg elskede min mand og det vigtigste var, at jeg vidste, at han altid ville være der for mig. Vi giftede os derfor i al hemmelighed. Bare mig, min elskede og vores nybagte 14 dage gamle Skumfidus, en helt almindelig lørdag på Københavns Rådhus sammen med oppustede blondiner, gambianere og andet godtfolk.

Der er dog én ting jeg altid har ønsket mig: En vielsesring. En lille diskret ring, der betød, at han og jeg hørte sammen. Og nu efter 25 år og 9 mdr.s samliv og 18 år og 5 1/2 mds. ægteskab, så synes min Anders, at det ku' vi da egentlig godt. Han foreslog det selv, efter at vi var stødt på denne ring:

Designeren er Niels Løvschal. Og jeg må sige, at det er meget lang tid siden, at jeg har set smykker, jeg ikke har kunne glemme. De er så enkle og elegante i al deres nytænkende anderledeshed. Jeg har personligt set mig lun på en variant af denne med en lille "sten" mellem guldtrådene. (Tror jeg plager og plager og sniger det forbudte mastercard med, når vi skal købe)!



Men se også lige her:






Vil man opleve en stortudende Susling, kan man lægge vejen forbi:

"Bornholm i København" i weekenden 21-22/11. Stedet er Råhuset på Vesterbro (København). Man kan selvfølgelig også opleve en hel masse andet! Og skulle man få appetit på smykkerne, så kan man også kontakte "Smukke Niels" personligt.

PS. Hvilken ringfinger er det egentlig man skal sætte en vielsesring på?

Etiketter:

6 Comments:

At 15/11/09 18:35, Blogger Sifka said...

Klogskabet, siger højre hånds ringfinger, og jeg siger, at jeg mener, at vi havde en halv bornholmeraftale?! På FB.

 
At 15/11/09 20:24, Blogger Annette said...

Jeg stemmer også på højre.
Og wauw, hvor er den flot, den vielsesring - tillykke med den, om det så bliver med eller uden sten - jeg kan også rigtig godt lide den uden - i al sin enkelhed.
Og det der gitter-agtige armbånd på hjemmesiden, har jeg forelsket mig godt og grundigt i.

 
At 15/11/09 22:20, Blogger Lotte said...

Forstår godt, du er faldet for Niels' smykker - og når det nu er en vielsesring, skal den også være noget ganske særligt. Det er jo nærmest en sølvbryllupsring :-)

Personligt har jeg det sådan, at der ligger et langt større og mere omsiggribende commitment i at få børn med hinanden end at gifte sig med hinanden - og sådan har min kæreste det også. Til gengæld er der al mulig god grund (især for manden) til at blive gift, når der kommer børn ind i billedet, men før det sker, tror jeg ikke, man kommer til at se mit navn på en vielsesattest.

 
At 15/11/09 22:34, Blogger Regitze said...

hvor er det smukke smykker!
og ringene m/u sten (arj ok. den med stenen).

jeg bærer to vielsesringe (med samme mand) - en på hver ringfinger - for en sikkerheds skyld. jeg kan nemlig heller ikke huske hvilken finger, der er den korrekte.
men ok. det lader til at vi bruger højre. amerikanerne bruger så venstre.
jeg foreslår, at du bruger den finger, du finder passende.

 
At 16/11/09 17:21, Blogger Susan said...

Jeg har forlovelsesring paa venstre og vielsesring paa hoejre. Amerikanerne har begge dele paa venstre. Min far har sin vielsesring paa venstre for den generede ham paa hoejre i starten naar han floej.
Min svigerfar tog sin af da han blev landmand og min svigermor gaar med den sammen med sin egen, saa man kan goere hvad man vil.

Det er fantastisk smukke smykker, jeg kan godt forstaa du blev forelsket og mon ikke du kan snige dig til den der med stenen.

 
At 17/11/09 10:13, Blogger susling said...

Kære Alle, jeg kan se, at der er frit slag på valget af ringfinger. Det passer mig fint. Var lidt i panik over, at jeg skulle komme til at gøre noget så'n lidt småborgerligt på den forkerte måde. Korrekte bryllupskoder og -regler skræmmer mig.

Sifka, havde vi en halv aftale? Så er den glibet i mit hovede. Jeg så bare mig, mand, ring for mig.

Lotten: Jeg mener også, at den største commitment er at få børn sammen. Vi giftede os mest for 1.at sikre faren i parforholdet.2. for at få rene linjer i forhold til pension og den slags. 3.Og lidt - eller rettere meget af kærlighed.

 

Send en kommentar

<< Home