kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

16.11.09

Susling næsten på glatis

Måske havde jeg en anelse, bare en lille bitte smule, panik på i dag, da jeg cyklede aftsted til det aftalte møde med 2. aktør. "Jeg.vil.ikke.på.4.ugers.jobsøgningskursus!" tænkte jeg, mens jeg trådte hårdt til i pedalerne. "Jeg kan godt finde ud af at søge jobs og gå til samtaler - især når jobs'ne er der!" (Vigtig pointe).

"Du skal søge uopfordret,"sagde min jobkonsulent, da jeg sad og svedte foran ham. "Det er også vigtigt, at du har en plan b," sagde han. "Æhm, plan b," svarede jeg. "Mener du sådan noget med at stå i butik eller så'n?" Det ku' han så ikke lige svare på, men han var ikke helt dum alligevel. Han havde nemlig tænkt, at det bedste for mig ville være et ugentligt coachingforløb. At det så lige bliver hos deres tougheste konsulent, må jeg vist tage i strakt arm og med dinglende ørenringe. Man er vel en voksen dame og stadig i match-gruppe 1! (Heldigvis vælter det lige pludselig med relevante jobs, det har der ikke gjort længe, så mon ikke snart der sker noget? Især, hvis jeg begynder at gøre noget ved det.)

Bortset fra det: Husk nu!


Og lige lidt flere fristelser:

Etiketter: , ,

4 Comments:

At 16/11/09 18:11, Blogger Pernille said...

Altså... jeg ved virkelig ikke hvorfor det der Bornholmermarked ALTID afholdes i en weekend jeg IKKE er hjemme.
Faktisk er det lykkedes mig at komme afsted een gang. For mange år siden... dengang det blev holdt på Bornholmerbåden og båden stadig var en færge med kahytter og store saloner og lagde til ved Kvæsthusbroen...

Men god fornøjelse og sug lidt til dig fra mig også :D

 
At 17/11/09 10:06, Blogger susling said...

Skal jeg nok - forudsat selvfølgelig, at jeg kan se ud af øjnene for bare rørte tårer :-)

 
At 17/11/09 11:02, Blogger Gittemay said...

Velkommen i 'klubben' kan jeg så sige. Ugentlig couchingforløb - jah...det er jeg også i gang med :-)))). Har også netop igår fået 'søg-uopfordret-sangen' - gad vide om de aftaler sangene på kryds af landsdelene?
Gad nu godt det Bornholms-værk....men der er s'gu alligevel lidt for langt lige nu. Jeg må bare nøjes med billederne, så...:-)

KH Gittemay

 
At 17/11/09 12:19, Blogger susling said...

Gittemay, ved ikke helt med det her couchingforløb. Det er 6 gange fordelt over 6 uger. Men jeg tror, det slår 4 ugers fra 9-14 "Lær at skrive en ansøgning" og netværk med alle de andre "tabere".

Jeg tror sgu iøvrigt, at du har ret. Det ER aftalt på kryds af landsdele. Jeg tror det er en manual med 10 ting, der SKAL siges. (De ved sågu da heller ikke, hvad de skal stille op med alt det her arbejdsløshed.)Alle påstår i øvrigt, at arbejdsløsheden på landsplan ikke er særlig høj. Forklar mig så, hvorfor der er så mange om så få jobs? Det er jo ikke kun os der søger, men også dem med et opsigelsesvarsel eller en brændende stol under sig. Halleluja!

PS. Billeder fra min hånd skal du nok ikke regne med og dog, jeg giver den en tænker.

 

Send en kommentar

<< Home