kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

20.10.09

Suslings suk

Nogle gange kan man ha' sådan en dag, hvor ét afslag på et job fylder mere end det faktum, at man jo egentlig samtidig skal til en samtale på et andet job.

Sådanne dage fylder det mere, alt det man ikke har fået gjort, end det man reelt har præsteret.

Det er også på de dage, der pludselig er spindelvæv i loftet og en syg due er flyttet ind på gesimsen. Så kan man så stå der i hver sin pjuskede fjerdragt og plirre til hinanden.


Det er også lige på sådanne dage mit hår vælger at opføre sig utilregneligt, så der stort set ikke er andet at gøre, end at gå med hat eller leve med virvaret og så i øvrigt trække godt op i strømpebukserne (med huller), så der i det mindste er kontrol med et eller andet.

Er det kun mig, der har sådanne dage?

Update:

Nu er duen fløjet! Måske er den drattet ned? Den så godt nok sølle ud. Spindelvævene er fjernet med den smarte fjerdims med teleskopstang, jeg anskaffede mig som nypudset hausfrau. Håret er sat i en hestehale og det bliver ovenikøbet siddende, hvor det skal og jeg er ved at lægge an til at sælge mig selv med manér. (Kvalmen sidder heler ikke længere helt oppe i halsen. Jeg kan jo godt og jeg kan jo også selv være med til at definere, hvordan jeg skal håndtere mit fremtidige arbejdsliv.)

Etiketter:

1 Comments:

At 21/10/09 09:10, Blogger Gittemay said...

Nej det er absolut ikke kun dig :-). Jeg kender ihvertfald godt de dage...hm. I n t e t opfører sig som det 'skal' - og man kommer bare konsekvent skævt fra start.
Sidder netop nu selv med en jobansøgning, som jeg ikke har fået svar på...hvor jeg kan mærke, at et afslag er rigtig ufedt. Der er jo nogle jobs, der ligesom skiller sig ud...og det her ville jeg altså gerne have...Og nej - jeg kan s'gu heller ikke abstrahere fra, at jeg stadig har mægtig godt gang i andre gryder - det vejer ingenting op. Det er bare noget MØG.
Og for få øjeblikke siden stod jeg faktisk med en saks i hånden...og overvejede seriøst at klippe i mit hår, som har valgt at lægge sig HELT ned...men jeg blev (formentlig heldigvis) afbrudt :-).
Nu har jeg bestemt at det hele får lov til at fare....gider s'gu ikke bruge min dag på sådan noget...konstaterer bare tørt, at det åbenbart ikke kan være lige godt hver dag :-)))).
Om lidt får jeg besøg - og dét kan jeg da glæde mig over i stedet.
God onsdag til dig.

KH Gittemay

 

Send en kommentar

<< Home