kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

19.10.09

Suslings hemmelige passion

Capac har lavet et indlæg, hvor han skriver, at jodel ikke lige er ham. Det er da klart, siger jeg. Hvis man har fået den slags ind på jysk via fjernsyn skruet ind på ZDF eller ARD, så ligger jodel jo ikke ligefrem i blodet og fremstår vel nærmest lidt fjollet på Jodle Birge-måden.

Nææææh, man sku' ha' været der! Og det har jeg så en gang været i min barndom. Det er mig i den røde Dirndl-kleid. Min mor er hende i midten - selv om hun var dansker, så var hun fuldstændig tunet ind på at være Frau Jodlio. Klumpen i hendes arm er min lillebror. Senere blev han større og proppet i et par Lederhosen. Uheldigvis var de sorte og uheldigvis, så tissede han ret meget i bukserne. Så hans outfit var som regel sorte Lederhosen, rødternet skjorte og lange sorte tissestriber ned af benene. Men jeg elskede ham alligevel.

I øvrigt, som I kan se på de meget korte nederdele, så foregår dette billede i start 1970'erne. Det var nogenlunde så langt hippiebevægelsen var nået til den lille Klein Stadt, vi boede i. Men selvfølgelig var der da også et par lokale Hippies eller Gamlere, som de hed. Dem havde jeg så ikke så meget at gøre med lige på det tidspunkt.

Nå, men det var den dersens jodel, jeg lige kom bort fra. Lad mig lægge ud med en lille instruktionsvideo. Det er godt nok fra en børneudsendelse og værre endnu fra Bayern - østrigere vil ikke associeres med tyskere, men lad det nu ligge.



Og når I er blevet så kloge, synes jeg da ikke, at I skal snydes for den helt ægte, originale Kuckkucks-Jodler, der den dag i dag driver sentimentale tårer frem hos mig.



Nu gik det hele jo ikke kun op i at jodle. Vi dansede også:



Jeg tror faktisk, vi dansede så meget,fordi maden vi spiste var lidt rigeligt fedende!



Det fedt, der ikke røg af ved at danse eller jodle, det gik vi af. Og I må gi' mig ret, der er sgu da smukt, der hvor jeg trådte mine barnesko.

Etiketter:

3 Comments:

At 19/10/09 21:34, Blogger Pernille said...

Hvor er I fine. Din fantastiske beskrivelse gav mig også billeder af sorte striber, jeg godt kunne have undværet XD

Når det er sagt må jeg indrømme, at jeg forsøgte - virkelig - men ud over den lille mus, jeg husker fra tysk fjernsyn i mine morforældres hjem, kom jeg ikke engang halvvejs gennem første program... og opgav resten...

Undskyld... eller noget :)

 
At 20/10/09 08:15, Blogger Skribenten said...

Süsking.. ikke nogen tvivl her! DU er altså helt din egen og noget for dig selv :)

Rigtig god tirsdag.

knuuus

 
At 20/10/09 10:25, Blogger susling said...

Pernille:Det med tissestregerne kendte jeg også fra mig selv. Faktisk lige præcis i den periode billedet er taget. Min forståelse for min bror var derfor koloenorm.

Det gør i øvrigt ikke noget, at du ikke at orkede at gennemgå det hele. Det var også mest for sjov. Jeg har da hverken jodlet eller danset folkedans :-)Synes bare, at I sku' ha' en lille historie fra de varme lande.

Henriette: Ja, mennesker rummer mange sider og det her er jo reelt en del af min barndom. Men når det kommer til stykket, så er jeg vel 100% dansk blot med et lille sært tvist.

 

Send en kommentar

<< Home