kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

16.10.09

Susling på en fredag

Kære Dagbog,

I dag har jeg:
  • Tømt og sat i opvaskemaskinen (perpetum mobile)
  • Købt kvæder og appelsiner
  • Lavet kvædemarmelade
  • Lavet æble-pære-drue-havtorn-saft
  • Bagt to grovbrød
  • Snakket med veninde om hendes projekt og bistået med diverse rådgivning
  • Smurt min trøje ind i dej
  • Snakket med ked-af-det-grædende Skumfidus, som har været ude for noget venindefis - og har hentet mathildekakaomælk, piskefløde og hindbærroulade til hende (ægte efterårssorgslukkere)
  • Lavet et hul på mine spritnye prikkede uldsokker
  • Kæmpet med lynlås på megadyre sorte støvler (hvis den står af, så græder jeg)
  • Sendt jobansøgning
  • Hentet megalækker creme på posthuset fra hende her (Mit ansigt gør helt ondt af at suge fedtstof til sig lige nu)
  • Snakket med anden veninde, som er ked af det
  • Prøvet at få DJ Brockhouse til at rydde op og i øvrigt fortælle lidt om "hende, der ikke er kæreste", hvilket han nægter - begge dele
  • Sat endnu en opvaskemaskine over
  • Lagt an til at lave kvædechutney
  • Ryddet op og redt senge
  • Og om lidt står jeg klar med forvarmede tøfler og en drink til min trætte mand, der vender hjem fra den glade konsulentbranche.
Kan det hele mon skyldes, at jeg tager vitamin D?

Etiketter:

5 Comments:

At 16/10/09 17:48, Blogger Gittemay said...

Pas nu på Susling! Det lyder som om, du er ved at bevæge dig ud på et skråplan :-))))
Måske jeg skulle forsøge mig med roulade og varm chokolade til min ældste teenager - hun har kærestesorger.

KH Gittemay

 
At 16/10/09 18:29, Blogger susling said...

Ai for den da, kærestesorger! Det gruer jeg for. En gammel veninde sagde, at der hjalp kun spegepølsemadder og en øl. Men måske ku' roulade og varm kakao gøre det?

 
At 16/10/09 18:50, Blogger Gittemay said...

Det skal prøves, det med rouladen - for det er sleeemt. Og hvis det ikke hjælper, så snupper vi lige et par spegepølsemadder og noget :-)
Kærestesorger i den alder (16) er slemt...og så svære at sige noget fornuftigt til. Så det har jeg undladt og blot sagt, at jeg er her - og så krammet. Pyh ha. Godt skolen snart starter igen, så der kan komme friske tanker indover - og godt at den unge dame har en hær af venner, som er friske på sove-sammen og 'spis-med' :-)))

KH Gittemay

 
At 16/10/09 18:55, Blogger susling said...

Mine følelser og al min morbekymring er med dig! Må den store Isis være med dig ;-)

 
At 17/10/09 16:09, Blogger Beologen said...

Det siger jeg dig, Susling!

Den, der i sit liv når at få hands on-experience med 'kvædechutney' vil fremover kunne erklære sig for et menneske, og den titel kan ingensinde tages tilbage igen.

Kvædechutney...så er man fgm nået et stykke vej på evolutionens syltede vej.

[spamord: todedata]

 

Send en kommentar

<< Home