kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

9.10.09

Susling om moderskab

DJ Brockhouse, der bare for et blink siden gik mere op i Counter Strike og World of Warcraft, men nu mere har fokus på tøj og damer, har pludselig fået to mødre. Der er den ene - mig - hans officielle og biologiske mor, der har født ham, tørret ham i numsen og forsørget ham, og så er der den anden - Skumfidusen - der pludslig og helt uforklareligt er trådt i karakter som überstoresøster:

"Jeg synes altså ikke, at du er en hård nok mor!" erklærede hun f.eks. forleden dag. "Æh, skat, sætter du ikke pris på, at jeg er sød ved dig og støtter dig?" svarede jeg lidt mystificeret.
"Jo, med mig er det fint nok, men jeg synes ærlig talt, at du skal gøre noget ved den knægt. Han forstår jo ikke grænser,"kværnede hun og fortsatte:"Det er jo helt horribelt, som han roder."

Senere, da DJ Brockhouse fik damebesøg, kom hun ind til mig med forargelsen tydeligt malet i ansigtet: "Sig mig, mor, er du klar over, at de ligger inde på hans seng sammen og holder om hinanden!!!"

Sådan kører det løs for øjeblikket. Hun herser, retter og regerer rundt og nogle gange bliver jeg nødt til at tale en anelse højere: "Skummis, DJ Brockhouse HAR altså en mor og det er mig."
Det er så meget muligt, mener hun, men nogen skal jo tage affære, når han ikke forstår beskeden og jeg åbenbart er alt for sød. Personligt har jeg så bare den holdning, at DJ Brockhouse p.t. er under ombygning. Derfor må man fare frem med omhu. Ligesom hun i øvrigt var for blot et år siden og mellem os, så roder hun faktisk mere end han gør og mellem os, så har hun altså også en kæreste, som hun har ligget og holdt om, mens vi andre har listet fnisende rundt.

Men jeg tror altså lige, at jeg skal i gang med at få stoppet det her selvretfærdige kvindebesserwisserhed i opløbet. Den slags kvinder er jo ikke til at være i nærheden af og uanset, hvor meget de mener, at de og de alene har ret, så vil de uværgerligt hele tiden løbe sig mange forargede staver i livet. Det er livet sgu da for kort til.

Etiketter:

4 Comments:

At 9/10/09 12:02, Blogger Skribenten said...

Hi jeg kan høre det for mig kan jeg. Der vist ikke andet for end at du må markere dig og erklære at der kun er plads til een mor i huset. OG at det være den ældste, klogeste, og biologiskeste.

Under ombygning er et godt ord, men gud hvor har jeg selv svært ved at huske på det. Og hvor længe var den ombygning så?? det gad jeg godt vide?

Knuus og tak for i går;))

 
At 9/10/09 12:16, Blogger susling said...

Tak også for i går! Skumfidusen var en pest fra ca. 15 år og frem til nu som 18 årig. Forleden stod vi faktisk og grinede sammen, fordi DJ. B. råbte Hold kæft og smækkede med sin dør. "Var jeg også sådan", spurgte hun. "Jep, mus, det var du,"svarede jeg. "Hvordan ku' du holde det ud? Det er jo hæsligt,"sagde hun.

Tja, jeg kan selv nu efter 30 år stadig godt huske den irritation, der pludselig boblede op i mig på et splitsekund. Og så var alle fandme nogle idioter.

Mht. Skumfidusen, så sagde hun faktisk til mig i morges:"Mor, der er nogen, når de bliver store, som bare ikke kan li' deres forældre."

"Ja, det er der vist", svarede jeg."Har du det sådan?"

"Nej da, jeg elsker jer!"

Suk, suk. Hun er god nok. Jeg skal bare lige ha' pillet det der emsige ud af hende. Emsig og selvretfærdig, det har fanden skabt.

 
At 9/10/09 22:06, Blogger Lizelotte said...

LOL .... så fedt! Kan pludselig huske min storesøs som på ganske få år gik fra teen-rebel til forarget lille-mor for mig ... og sågar sladrede når jeg slog mine små-slag med halen som slet ikke kom i NÆRHEDEN af hendes egne meritter......

 
At 10/10/09 18:41, Blogger Gittemay said...

Griner STORT :-) For det er så genkendeligt. Har hele 2 stk. 'moralens håndlangere' - som er ih og åh så kloge på, hvordan jeg skal håndtere den uterlige lillebror, som er SÅ belastende til tider :-))).
Gad vide om det er noget med at være ældst - for Sofie har virkelig travlt - hun er jo storesøster for to. Den ene bør absolut om-opdrages - den anden bør mere end absolut beskyttes helt vildt, for der 'sker så meget ude i byen'....hvor hun selv kommer og er kommet siden hun var...ja på mellemdatterens alder :-). Også jeg har mere end én gang påpeget, at jeg synes, jeg har styr på sagerne - at børn er forskellige, at jeg altså ikke behøver 'back-up'...og - det er den værste - de var faktisk ikke meget bedre selv :-))) Og undrer man sig lige over, at mindstemanden er fremme i skoene med sådan et par høns hængende over hovedet????? Jeg gør ikke - det kræver s'gu sin dreng at yde behørig modstand mod de to.

KH Gittemay

 

Send en kommentar

<< Home