kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

15.10.09

Susling om teenagere

At ha' teenagere er næsten lige som, at have fået sine forældre tilbage i deres mest irrettesættende tilstand.

"Ret ryggen," sagde min mor.
"Trim næsehårene," siger min søn
"Sid ordentligt på stolen, "sagde min mor.
"Synes du ikke, at du overdriver," siger min datter.

Sådan ku' jeg blive ved. For uvist af hvilken grund, så har teenagere det med, at føle sig hævet over alle andre. De er en sær blanding af megalomi og usikkerhed og de er ikke rigtig til at hugge og stikke i med al deres selvovervurdering og forestillinger om, hvordan alting hænger rigtigt sammen.

Nu er det jo forbudt, at lappe sine børn en på sinkadussen og man kan heller ikke længere løfte dem ind på deres værelser og bede dem om, at tænke sig om en ekstra gang. Slet ikke, når de er størrelse et hovede højere end undertegnede.

På et tidspunkt indførte jeg "Sig noget pænt til hinanden tid", for jeg syntes det hele gik op i bebrejdelser, irrettesættelser og korte bjæfende kommandoer og den slags bliver man jo træt af. Det virkede faktisk også perfekt en overgang. Men nu synes jeg godt nok, det igen begynder at vende den tunge ende nedaf. Heldigvis er jeg begavet med selektiv hørelse og teflonhud og i aften tror jeg lige, vi tager en ny runde med Sig noget pænt-tid.

Etiketter:

2 Comments:

At 15/10/09 11:32, Blogger Gittemay said...

Åh ja - teenagere :-). Din øvelse lyder rigtig god...og kan da så afgjort være på sin plads. Her er vi også begavede med nogle rigtig kloge størrelser, som 'bare ved'. Tonen kan være ... ja irriterende at høre på. Og så må man jo markere sig :-). Plejer at virke, at jeg gør opmærksom på, at jeg ikke er døv...Og så kan jeg sige, at det faktisk er mindstemanden på 9, der kan have de værste 'udfald' - muuuuligvis fordi han konstant skal være på mærkerne i forhold til de to store piger. Det kræver sit at sætte sig igennem overfor sådan et par bedrevidende teenagepiger :-)
God torsdag til dig.

KH Gittemay

 
At 16/10/09 10:08, Blogger susling said...

Jeg er overbevist om, at din bettemand bliver en rigtig god kæreste og ægtemand, når han bliver stor. Med så mange kvinder, så lærer han da helt sikkert at håndtere dem og deres små særheder :-)

 

Send en kommentar

<< Home