kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

14.10.09

Susling: Efterårsferie på voksensk

Jeg har fået mange gode råd mht. at håndtere kastanjer og andet efterårsferierelateret og tak for det! Men lad os se det i øjnene: Der er en tid for alt og der er også en tid, hvor noget slutter. Kastanjesamleri og den slags må jeg tage revanche på, når jeg bliver bedstemor og med en datter på 18 og en søn på 15 ligger det jo egentlig ikke så langt ude i horisonten. Faktisk har jeg flere bekendte, der allerede er mormor til to. Og bortset fra, at jeg ikke kan lave rødgrød som min mormor ku' og forhåbentlig heller ikke bliver så tyk som hende, så kan jeg jo alt det andet, der gør en mormor god. F.eks. så er jeg rigtig god til at fjolle og lege og lave dukketøj og se på kanoner og sværd (og synes, at det er interessant.)

Men den tid den glæde. Nu er det nutiden, der gælder.

Og hvad har nutiden bragt mig? Tja.

1 stks. overgearet Skumfidus, der kommer hjem kl. 17.00 og lettere manisk går i gang med at lave om på sit værelse. Alt bliver kylet ud i de tilstødende lokaler, så man skal kravle over bunker af underlige ting, glide i sengetøj og dameblade og samtidig forholde sig til interiør-finesser på hendes værelse.

1 stks. nedpillet skrivebord plus diverse, der bare skal væk. (Jeg gik med på, at vi stillede skrivebordet væk. Hun bruger det alligevel aldrig. Det hele foregår pr. Mac og det som ikke gør, kan hun lave ved spisebordet)

1 stks. hysterisk mig, der efter en god portion rod, forlanger, at alt som jeg skrider rundt i og falder over, bliver bortskaffet

1 stks. stresset mand, hjemkommen fra den glade konsulentbranche, der pludselig råber op, fordi han vil have fred

1 stks. mig, der meget hellere vil have orden og bortskaffede ting end fred (får først fred, når der er orden!)

1 stks. skænderi og mig, der tuder ned i den dej, jeg er ved at ælte (godt saltet brød, nu)

1 stks. bortskaffelse af diverse rodende elementer

2 stks. sure medbeboere

1 stks. sovende kvindemenneske

1 stks. glad og snakkende søn, der vender hjem kl. 2.30 efter arbejde og besøg hos "hende, der ikke er hans kæreste". (Vågnede lige op, fordi jeg godt nok stoler på mine unger, men da også bekymrer mig. Smører lige lidt Basiron på hans ryg - bumser I ved - og dejser i søvn igen.)

1 stks. opvågning og ved ikke om man skal være sur eller bare lade det hele fare. Beslutter mig til det sidste

1 stks. indkøb i kulde og blæsevejr

1 stks. opfyldning af opvaskemaskine og ophængning af vasketøj

2 stks. sovende teenagere (stadig nu her, hvor kl. er 11.37. Jeg har været inde og tjekke om de er i live. Det er næsten som den gang, man havde nyfødte spædbørn og jeg også lige engang i mellem måtte puffe lidt til dem, for at være sikker på, at de trak vejret)

Og nå ja. 1 stks. jobsnaknoget i næste uge

Kort sagt: En stor lykkelig familie.

Etiketter:

2 Comments:

At 14/10/09 12:57, Blogger Skribenten said...

Kære Süsling,jeg bliver søreme helt forpustet af det alle de ting du remser op.Det er altid nemt at rydde op, hvis man bare kan kyle det hele ud af døren og ikke tænke mere over det, men sådan spiller klaveret heller ikke her. Her foregår det nemlig på samme måde. Ihh og ååhh hvor er her bliver pænt tænker de kære små( nu store) unger, og ikke een tanke bruger de så på det der nu ligger og flyder lige uden for døren. Det giver gnavne børn, når det så går op for dem, at legen ikke er slut, men foregår videre og ned i skraldekælderen. Det er mindre morsomt, og hvorfor kam vi ikke bare gøre det??? Det er jo os der syntes det er irriterende og som bad dem om at rydde op til at begynde med...

Ja ja man skal være en tålmodig sjæl med børn. og det er jeg så heller ikke. :))

Synd at hendes flip gik ud over dig og husbond, det var ikke sådan aftenen skulle gå.


Nu er det en ny dag og jeg håber at du får glædet dig lidt over den.

Knuuus
Henriette ;)))

 
At 15/10/09 05:23, Anonymous Farmer said...

"...og forhåbentlig heller ikke bliver så tyk som hende."

Hva, øøh.
Skal en sådan ordentlig mormor/farmor ikke have en vis størrelse for at være en rigtig een af slagsen?

 

Send en kommentar

<< Home