kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

13.10.09

Suslings rapport fra Lidenlund

I går spurgte jeg DJ Brockhouse, om vi ikke skulle lave noget sammen i efterårsferien. Han rejser sig op, ser ned (ned!!) på mig og siger:"Mor, nu må du altså ikke blive ked af det. Men jeg har en del personlige ting, jeg godt vil lave i min efterårsferie."

Nå, ok. Så går han da bare glip af kastanjeindsamling og vilde dyr, hvis det skal være på den måde. Kan nu godt forstå, at det vist ikke trækker så meget længere med vikingekampe på Tøjhusmuseet, vilde dyr i Zoo og hjemmeproducerede kastanjedyr, når man er 15 1/2. Der er jo også både jobbet og hende, han ikke vil indrømme er en begyndende ny kæreste. En lille kær blondine, som tilfældigvis liiiiigeee kommer forbi en gang i mellem og som han besøger. Så er man altså kærester i min bog. Især, hvis man helt af sig selv går i gang med at støvsuge og rydde op, fordi "der kommer én, mor og lad nu være med at spørge mere."

Jeg har nu vænnet mig til, at de er blevet så store begge to. Det er jo i virkeligheden fantastisk, at de er nået så langt og kan selv, vil selv. Det eneste jeg måske synes er lidt et tab, det er, at jeg ikke har nogen at lave kastanjedyr med mere eller se på våben og kanoner sammen med. Jeg kommer heller ikke længere i biffen for at se Disneys eller Pixars nyeste. Eller Harry Potter. Der er ingen at lave dukketøj til og jeg aner ikke, hvad den nyeste dille på børnemarkedet er. Jeg kan heller ikke længere tillade mig at gynge eler råbe højt af fryd, når vi rutsjer ned af den store rutsjebane sammen.

Til gengæld så sagde DJ Brockhouse noget andet (og man bliver jo glad selv for små ting): "Mor, dig og far, I er lidt anderledes end de andre forældre. Vi må meget mere. Altså ikke, at I ikke passer på os, men I stoler på os." Og ja, det gør jeg. Men jeg gider altså stadig også godt lave kastanjedyr og den slags og det savner jeg lidt.

Etiketter:

10 Comments:

At 13/10/09 15:04, Blogger kyllyan said...

Ja. Men kunne du saa ikke bare selv samle kastanjer og lave (vilde dyr) kastanjedesserter med dem ? Gode opskrifter her: http://www.italy.dk/mad/kastanjer_2005.htm

Jeg ved godt det er en fattig troest, men alligevel...

 
At 13/10/09 15:10, Blogger kyllyan said...

og ps. du boer vaere sikker paa at det er spisekastanjer du (laver dyr af) samler, jeg fandt dèt her paa nettet: Hestekastanjer, der er svagt giftige, smager temmeligt grimt, så der er ikke den store fare for forgiftninger. De er runde og har ingen spids. Spisekastanjer har en lille top, eller spids og smager lidt tørt nøddeagtige som rå og mere behageligt som bagte, især med smør. Én bid kan i alle tilfælde ikke gøre dig fortræd, uanset hvilken du bed i. De er i øvrigt slet ikke i familie med hinanden og træerne helt forskellige.

God fornoejelse, grrrrrr =)

 
At 13/10/09 15:10, Blogger Skribenten said...

Søde Süsling, tag mig med ud og samle kastanier, ellers får jeg det slet ikke gjort. :-)

Eller endnu bedre.. i biffen. Jeg har ikke set en tegnefilm i bio i 100 år og det kunne da være morsomt.
EEElsker pixar og OP skulle være rigtigt god.

Kanske vi skulle oprette en bioaften for mødre med store børn.
;)

Knuus Henriette

 
At 13/10/09 15:16, Anonymous linda said...

mja jeg må vente til filmene kommer på dvd, for nu går de uden mig. Jeg skal jo passe ham den lille.
Kastanjedyrene laver de stadig, dog i lidt mere avancerede udgaver (kig ind....)

 
At 13/10/09 17:08, Blogger Sifka said...

Jeg kan stille med et helt hold, der ville elske at lave kastaniedyr sammen med dig. Du siger bare til;)

 
At 13/10/09 17:34, Blogger Gittemay said...

Årrh :-). Jeg gad nu også godt lave kastanjedyr sammen med dig :-). Her går det samme vej...langsomt men sikkert er ZOO og kastanjedyr og skovture ved at miste tiltrækningskraften. Der er lidt krudt tilbage - og det nydes. For lige pludselig en dag er det s'gu slut.
Hvor jeg dog kender den med akut støvsugning og 'en der lige kommer forbi'...også kærester i min bog, kan jeg sige :-). Man lærer at holde bøtte - og udvikler istedet anlæg som 'kigger' - det er utroligt, hvad man pludselig kan se ud af en øjenkrog :-)))

KH Gittemay

 
At 13/10/09 22:18, Anonymous Annette said...

Tak for påmindelsen. Selv om jeg godt ved, det er med et nyde tiden, mens børnene er små, glemmer jeg det indimellem midt i madpakke- og hvem-henter-ræset, så det er godt at standse op og påskønne den tid, der er lige nu :o)

 
At 13/10/09 22:38, Blogger Skribenten said...

Sifka.. lad os slæbe hende Süsling med i biffen. :-)

Ku da være festligt syntes jeg

 
At 13/10/09 22:41, Blogger Dana Watsham said...

Nu har jeg aldrig været nogen ørn til kastanjedyr - men vinduesdekorationer af tørre, pressede blade? Eller sandmalerier? Eller indsamlede havslebne sten, som man maler på? Eller kogler, bognøddehylstre og tørre frøstande, som man bygger sære eventyrvæsener af? De er langsomt forsvundet ud af mit liv også, trinvis og stille

Til gengæld har både Les og jeg tit gået i biffen og set børnefilm uden at ha' børn med. Er lysten der behøvs man da ingen undskyldning.

 
At 14/10/09 10:40, Anonymous Helle said...

Hmmmmm... Jeg køber da bare billetter til Harry Potter, OP osv. og de gider da godt med i biografen, hvis det er mor der betaler.
Men jeg har samme problem som dig med tre teenagere i huset. De har bare IKKE tid til mig i ferien, og derfor har jeg valgt at tage på arbejde i stedet for. For jeg gider ikke være servicecenter for dem og de gæster der har invaderet vores hus. Jeg laver aftensmad til dem. Resten må de selv klare :)

Og mht. kastanjer. Saml nogle og se om der ikke dukker en teenager op, hvis du selv begynder at lave dyr.

 

Send en kommentar

<< Home