kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

26.10.09

Suslings perpetuum mobile

Fuuuuk...! Jeg synes mit liv er blevet en omgang soap i den trivialle ende af genren. Uendelige gentagelser i slow motion, så selv tonedøve kan følge med.
  • Stå op, gå i seng
  • Åbne og lukke døre
  • Bære ud og ind af borde og sætte i opvaskemaskine
  • Håndtering af sur teenage-dreng, der synes verden er uretfærdig
  • Høre opmærksomt på overskudsmormåden på kvidrende Skumfidus, der lige slår en brandskid midt i en vigtig besked
  • Kysse på afværgemåden på kyssesyg ægtemand, der pludselig hiver Tracy Cox' Hot Sex ned af hylden
  • Nedstirring af vasketøjsbunke
  • Ignorere badeværelse - der trænger til en kærlig hånd
  • Glemme defekt Saab
  • Indkøb i Netto - og spontantudvikle teflonhud over for sur ekspedient
  • Optrævling af strikketøj
  • Kalenderping med påmindelse om jobansøgninger på jobs, jeg egentlig ikke gider
  • Evt. anden samtale på job, jeg ikke gider
  • Hjælpe bekendt - selv om jeg ikke gider
  • Mail fra bank om minus antal kroner på konto
  • Hul i alle sokker - selv om jeg lige har købt nye
  • Alt for mange gamle slatne trusser uden elastik, men gider ikke sortere dem
  • Fjerning af overskudshår - rent sisifosarbejde
  • Undgå møde med nabo fra i går - "sju schgu en darlig tjame" (Jeg tror ikke, at han kommer så meget ud!)
  • Fodre surdej og ryste slåensnapsen
  • Smække (endnu) et brød sammen
  • Ignorere nye modetiltag - har alligevel ikke råd til dem
  • Prøve at håndtere hår, der har bestemt sig til at krølle på den krusede måde
  • Leve med sidste års støvler - har alligevel opgivet moden
  • Slæbe rundt på taske fyldt med gamle boner - opdager det altid, når jeg er ude og stikker hånden ned i min lille "skraldespand". Tænker hver gang, at nu må jeg lige...og glemmer det igen
  • Telefontrætlytte på monolog fra Gammel-Moster, der er hysterisk af skræk for, at vi alle 4 dør af svineinfluenza og prøve at afværge, at hun vil betale en vaccine til os (Hun tror kæphøjt selv, at hun går fri, fordi hun er født før 1952 og" Har jeg ikke hørt om undtagelsestilstanden i USA. Du ser vist ikke særlig meget TV, hva'!" Kværne, kværne, kværne. Troede egentlig man slap for den slags, når ens egen mor var død!)
Det var iiiiikkkeee liiigeee sådan, jeg havde forstillet mig mit liv skulle blive, den gang jeg var ung.

Etiketter:

7 Comments:

At 26/10/09 14:30, Anonymous Infotainer said...

Ikke fordi jeg gerne vil være den ordkløvende Holger Fortolker, men jeg synes din slagfejl i sidste sætning er så fantastisk. At du som ung forstillede dig - ikke forestillede dig - i forventninger til fremtiden. For det er vel det, man gør.

Som en, der slet ikke er gået i gang med alt det der voksenliv, så synes jeg ikke, at det lyder så tosset endda. Hverdagsagtigt, måske, men fyldt med kærlighed og humor.

 
At 26/10/09 14:50, Blogger susling said...

Info: Ren forstillelse. Det er, hvad det var. Meget trættende. Og lyder måske hyggeligt. Men man sku' ha' været der, lissom...:-/

 
At 26/10/09 18:32, Anonymous Donald said...

Jeg havde heller ikke forudset hvordan mit liv ville forme sig. Jeg formede det mest om søndagen og nu rydder jeg op så jeg kan få plads til min afdøde mors fotoalbums (eller nogle af dem i hvert fald).

Men af en eller anden grund synes jeg du har det godt - med vasketøjsbunker, som kan nidstirres og en defekt Saab, som kan glemmes ...

Nej, det er selvfølgelig dybt tragisk, at bilen er væk eller i stykker og at der er så mange ting, der skal gøres.

Men på den anden side viser det at der er nogen, som har brug for dig.

Bruger i grillede eller ristede skumfiduser? Det skulle være en stor delikatesse i visse amerikanske forstadsmiljøer.

 
At 26/10/09 18:48, Blogger susling said...

Donald:
Selvfølgelig. Jeg skal ikke klage. Saab er repareret og ungerne er i duh...Jeg ved det jo godt. Og jeg er meget glad for, at der er nogen, der har brug for mig og at jeg er der for dem. Helt bestemt. Der er bare dage, hvor man bliver træt. Måske på helt almindeligmåden, men det ændrer ikke på ens træthed lige i øjeblikket. Og jeg er bestemt ikke blind for, at det kan være anderledes. Jeg pipper bare...fordi, jah, fordi, jeg bliver træt...

PS.
Min Skumfidus skal hverken grilles eller ristes. Hun er blød og smækker som hun er!

 
At 26/10/09 21:13, Anonymous Anna said...

Jeg vil gerne skrive noget klogt og interessant, men jeg er for træt.

Jeg tror måske du manglede fantasi da du var ung og forstillede dig?

 
At 27/10/09 10:20, Blogger Gittemay said...

Kunne næsten bruge din liste som 'tjek-liste' - for sådan er nogle af mine dage også. Men det er vel sådan det, livet.
Jeg sidder også i et liv, jeg ikke havde fantasi til at forestille mig for 20 år siden...jeg skulle da hverken giftes eller have børn. Host! Nu er jeg gift - og har 3 børn :-). Og hurra for det. Men nogle dage står hverdagen bare helt op i halsen...selv ens svar har man hørt sig selv sige mange gange. Har flere gange overvejet at indspille en plade med mine mest brugte svar....så ville man da ikke slide så voldsomt på mundtøjet, jo :-).
Men vi skal være taknemmelige, Susling - og det tror jeg også du er. Der er bare de der dage....

KH Gittemay

 
At 29/10/09 16:55, Blogger Kagekonen said...

Hvor skidt er det lige, når man finder trøst i, at andre har det ligeså kedeligt og trivielt som en selv ;o)

vi har det jo godt, og vi ved det godt, men vi ønsker os jo altid mere...

 

Send en kommentar

<< Home