kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

22.10.09

Susling laver en Hella Joof

Jeg ved ikke, om I har bemærket det, men Helle Joof, der p.t. er dommer i Talentløs 09, har det med løbende at nævne sin fremskredne alder og overkokketere med det. "Ja, i min alder...". "Nu er jeg jo så gammel, at..." Sådan løber det derud af i en gevaldig munddiarré, der får os stakkels sagesløse familiemedlemmer til at blive lidt trætte i håret. "Så sluk dog!"råber vi til hinanden. Men vi slukker selvfølgelig ikke for Tv'et. Vi sidder håbløst fastklistrede som alle andre.

I dag oplevede jeg så mig selv gøre det samme. "I min alder...". "Når man er nået op i 40'erne..." osv. osv. osv. i en lang trættende båndsløjfe. Det var lige før jeg råbte: "Lille De, jeg skal lige finde læsebrillerne."

Det var lissom ikke en person, der stavede til succes, vel! Men jeg kan sgu ikke helt lade være, for jeg er midt i 40'erne og jeg er lidt småtræt af ungdommelig selvfedme og jeg har set og gjort en hel del. Og man kan jo ikke bare smide sin bagage væk, skrue tiden tilbage og igen stå der og plirre med store troskyldige blå øjne. Nu må vi så håbe, at alt det gammelsnak ikke har spændt ben for mig.

Fik jeg sagt, at jeg synes, jobsamtaler er lidt anstrengende?

PS. Kan se, at Oprahs udsendelse om vi lykkelige danskere er kommet på youtupe. Jeg tror eller rettere jeg ved, at vi har det meget bedre på velfærdsområdet, end de har i USA. Men der var godt nok nogle misforståelser, der blev serveret bramfrit. F.eks. at vi alle får 90% af vores løn af staten, når vi bliver ledige. 90%! Hvem stjæler fra min konto hver måned? Det blev også nævnt, at vi næsten ikke har fattigdom og hjemløse og at de fleste danskere er høje, slanke og blonde...Jeg lader den lige stå et øjeblik.

Etiketter:

3 Comments:

At 22/10/09 17:31, Blogger Susan said...

Ja er det ikke skoent med generaliseringer?
Saa du det "typiske" danske hjem hun besoegte?

Jeg synes nu egentligt det er lidt sjovt at se og hoere alligevel, der var en kommentar paa facebook hvor der stod noget i retningen af "de fordummede amerikanere tror vel paa det" og jeg taenkte ... hmm mon alle 300 mio. amerikanere er fordummede - det er sikkert lige saa sandsynligt som at alle 5 mio danskere er hoeje, slanke og blonde :-)

 
At 23/10/09 02:45, Anonymous Anonym said...

Jeg ser ikke "talentshows", men jeg hører jævnligt "Mads og Monopolet", selv om jeg i min fremskredne alder nok ligger udenfor det primære lyttersegment. Jeg synes, Joof ligner en omvandrende identitetskrise. Det må være også svært - mulatter er jo ikke længere så populære i "verdens lykkeligste land"...

- Nej, jeg har ingen google-konto. Sus her.

 
At 23/10/09 10:41, Anonymous Anita said...

Igår var jeg i selskab med en kvinde, som var 12 år ældre end jeg og for fan***, hvor blev jeg træt i hovedet af at høre på hendes ret til at være aldersmæssigt selvfed. Iøvrigt noget, jeg indimellem oplever og forsøger at vende det døve øre til, når det sker. Igår kunne jeg desværre ikke blive fri.

Hella er vand ift. denne kvinde, som ved hver anden sætning får nævnt alder, visdom, erfaring og optimale sunde fornuft på den hoverende måde. Så er det, jeg bliver sådan lidt småprovokerende og barnlig og er nødt til at nævne nogle naive, dumdristige og ufornuftige hændelser fra mit purunge liv, fordi jeg indimellem godt kan li' at sætte sort mod hvidt. Jeg fik en hønserøv retur, men jeg kan sg* ikke lade være. Måske burde jeg have nævnt alt det, jeg selv har af erfaring, trods min unge alder, men det ville prelle af og ikke virke nær så godt, som en god provokation.

Jeg kan sagtens nyde at høre andre fortælle fra et langt og levet liv, jeg kan endda finde det utrolig varmt og charmerende, men når det bliver gjort på en måde, så man, som yngre end den der fortæller, føler sig nedgraderet til at være en ung gås der garanteret ikke har oplevet en skid af værdi, så bliver jeg åhh så 1 2 3...

Nå, der blev lige trykket på en øm knap der. Tak for det :-)

 

Send en kommentar

<< Home