kunstigt åndedræt til præ-klimakteriesild  Når kroppen er over 45+, parforholdet er tæt på de 30, ungerne er på vej til fase 3 og man bliver nødt til at tage folk, der er født i 1980'erne seriøst, så er der brug for kunstigt åndedræt.

25.10.09

Susling om at sige fra - og lidt til - på den pæne måde

Hjælp! Min aldrende nabo er begyndt at bage på mig. Jeg stod så'n helt stille og røg en cigaret ud af vinduet og pludselig dukker hans hovede op i vinduet lidt længere henne af gesimsen.

"Tsju, sjer sgu schtadi brandgodt ud, hvor gammel er det nu du er?" hyler han. "Æh, jeg er 45 og Anders siger heldigvis også sådan til mig," svarer jeg lidt afværgende.
"Sjaj har tænkt mig, at invesjere dig på en kop rødvin," fortsætter han.
"Jeg kan ikke tåle rødvin,"svarer jeg endnu mere afværgende.

"Tsju, sjer sgu stadig brandgodt ud. Sjaj har tænkt mig, at invesjere dig på en kop rødvin," gentager han.
Jeg er holdt op med at sige noget. For hvad skal man sige? For jeg skal sgu da ikke sidde og drikke rødvin med ham. No sirry! Han er nu meget sød og en af de gode gamle christianshavnere og det er da ok, at slå en lille sludder af med ham en gang i mellem. Men derfra og til at sidde og private den sammen. Nej tak!

Men hvordan kringler jeg mig lige ud af den, når man nu er sådan en pæn dame som mig, der ikke vil såre folk?

Nøjagtig samme følelse havde jeg, da jeg fik en venneanmodning på Fjæsbog fra DJ Brockhouses x-kæreste. Han vil ikke ha' noget med hende at gøre, og så er jeg pludselig en x-svigermor i klemme. Jeg nænnede ikke at sige nej og efter det, er jeg blevet spammet med Knuzzer-100%-lykkelig tøseindlæg. Og det gider jeg faktisk ikke. Det invaderer mit space.

Men hvordan siger man nej, når man nu er sådan en pæn dame som mig, der ikke vil såre folk?

PS.
Til gengæld kan jeg også sige til med både min forstand og mit selvværd i behold. F.eks. vovede jeg mig ud af mit blogunivers og afslørede mit sande jeg til en blogger-komsammen. Der var godt med kage. Ret godt med kage. Mere kage end jeg har spist på et helt halvt år. Bagefter måtte jeg simpelthen hjem og kværne en spegepølsemad. Heldigvis var der også masser af grin, så meget så jeg gang på gang blottede amalganfyldningerne og begyndte at klaske andre hæmningsløst på skuldrene. Undskylder, hvis jeg gav nogle af de tilstedeværende blå mærker!

Etiketter:

4 Comments:

At 25/10/09 22:24, Blogger Lotte said...

Sjaj schyns sgu ret gåtj om tse tser schande jag, schom du afschløred!

 
At 26/10/09 07:47, Blogger Zette said...

Jeg kom hjem uden blå mærker - men tung i hovedet af snak og grin og ærlighed!

 
At 26/10/09 08:31, Blogger susling said...

Lotten: I lige måde :-)

Zette: Gudskelov! Det gik vist hårdest ud over dig. Men du er fandme sjov.

 
At 29/10/09 16:51, Blogger Kagekonen said...

argh... pæne piger som os, har det svært når der skal siges fra. Jeg har desværre ikke løsningen, men hører gerne hvis du finder den.

Syn's i øvrigt at det var vældig hyggeligt at få sat ansigt på dig ;)

 

Send en kommentar

<< Home